Senaste nytt

Hjälp (total nybörjare) Göteborg-Melbourne med 2-4-1 +1för cash

Vindpilen

Medlem
upload_2019-7-30_10-31-10.png
 

Tonton

Medlem
Vi som söker nu använder oss av Expertflyer (med betalkonto) och Tonton gissar jag använde sig av Awardfares. Det är mycket bättre verktyg som ger en (oftast) bättre och mer korrekt bild. Det kräver dock att man åtminstone på Expertflyer söker flight by flight.




Väldigt märkligt. De finns inte kvar på Expertflyer.

Såg du CPH-SIN igår? Annars, testa annars om du ser 7 december i business - och återkom sedan. Min gissning är att du inte kommer se någon availability där.
 

Vindpilen

Medlem
Såg du CPH-SIN igår? Annars, testa annars om du ser 7 december i business - och återkom sedan. Min gissning är att du inte kommer se någon availability där.

Osäker på om jag tittade på den flighten igår.

Nej jag ser ingenting 8/12 CPH-SIN +-3 dagar. Tyder detta på att Awardfares får infon från annat håll? Alltid upplevt Expertflyer som mest korrekt historiskt sätt.
 

Vindpilen

Medlem
@Helli Ring som sagt och var tydlig med exakta datum, flightnummer etc och vilka som åker på awardbiljetten. Nämn också att det inte gick att hitta via webbsidan och att du därför önskar att de tar bort avgiften.

Sedan får du boka din egen biljett för pengar i efterhand.
 

Taggen

Medlem
Osäker på om jag tittade på den flighten igår.

Nej jag ser ingenting 8/12 CPH-SIN +-3 dagar. Tyder detta på att Awardfares får infon från annat håll? Alltid upplevt Expertflyer som mest korrekt historiskt sätt.
Nej, se mitt inlägg ovan. Awardfares stämmer alldeles utmärkt i detta fall. Expertflyer är inte så bra när det gäller Singapore Airlines. Jag har t.ex. sett att SAS *A sökning visar fler platser tillgängliga än vad Expertflyer gör och därför är Awardfares överlägset Expertflyer när det gäller just SQ då awardfares visar samma som SAS *A sökning.
 

Tonton

Medlem
Statusen är exakt densamma som igår när det kommer till antal platser.

Osäker på om jag tittade på den flighten igår.

Nej jag ser ingenting 8/12 CPH-SIN +-3 dagar. Alltid upplevt Expertflyer som mest korrekt historiskt sätt.

Det faställer min tes. Expertflyer använder United Inventory för att visa availability. United och Eurobonus har inte samma tillgång. Det skiljer sig på många olika flighter, men speciellt Singapore Airlines. Utöver det så har United i princip inte någon tillgång alls på A350, A380 samt A330-ER (med undantag för vissa intra-asien och Asien-oceanien).

Tyder detta på att Awardfares får infon från annat håll?

Awardfares söker program för program. Därav att Awardfares kan visa tillgången för respektive program.
 
Toppen