Senaste nytt

Hjälp mig med en Air Baltic claim

En kompis jag träffade ombord på KRN-ARN idag ska förmodligen flyga med dem ARN-RIX-TLL för ett möte imorgon. Har varnat honom...

Utlåtandet från ARN kom precis och det är uppenbart att AirBaltic är något mer slipade i denna typ av mål än jag. ;)

Enligt ARN bör jag få 400 Euro per pax enl. EU 261 men avslår resten av mina krav då jag i avsaknad av den andra telefonsamtalsinspelningen ej kunnat bevisa denied boarding eller att jag aldrig fått information om ombokningen... :)

Haha! Nu kan jag välja att via domstol försöka få ut den andra inspelningen eller bara ge upp. Om AirBaltic betalar enl. ARNs beslut snabbt och smidigt så lägger jag nog ned och får se detta som en väldigt dyr läxa. :)

Jag skulle gå via domstol om du täcks med rättsskydd av din hemförsäkring (eller annan försäkring).

Det är ju klart att inte ARN kan ta del av ett samtal som de inte har tillgång till, men då bör de ju säga att de inte ger något utlåtande på den punkten då den relevanta informationen inte försetts från bägge parterna?

Toppen