Robert flysas
Moderator
Det ger poäng. Begränsningen ligger i hur mycket du kan fylla på Revolut med per tidsenhet (24/72h). Samma begränsning gäller (av det jag läst på bc) även Betalo, Svenska Spel och liknande.
Ok, då hänger jag med
Det ger poäng. Begränsningen ligger i hur mycket du kan fylla på Revolut med per tidsenhet (24/72h). Samma begränsning gäller (av det jag läst på bc) även Betalo, Svenska Spel och liknande.
För att göra valet ytterligare lite extra komplicerat så har ju SAS Mastercard i sommar (15 juni-15 augusti) en kampanj med 50% fler poäng om du betalar i utländsk valuta (den krävde dock att man anmälde sig till kampanjen). Om du är anmäld till den så kan det ju eventuellt vara värt att betala med ditt SAS Mastercard direkt istället för att få högre poäng. Du åker ju då på valutapåslaget, så det beror på hur du värderar poängen.
I Curve Kan du ställa in valuta på underliggande kort om du väljer kortet i fråga under Wallet och trycker på kugghjulet och därefter Card Currency under settings.
Ställ in det på SEK eller vad ditt underliggande kort har för fakturavaluta. Vill du nyttja dubblapoäng-kampanjer (i utländsk valuta, som sas mc i sommar exvis) så kan man ställa om det till en annan valuta, men då åker man på att betala valutaväxling enligt det underliggande kortets prislistaNu har curvekortet kom. Snyggt kort måste jag säga.
Såg i menyn att man kan ändra valuta på kortet. Måste det ställas om till Euro innan jag använder det utomlands? Funkar det om man inte gör det?
Använd aldrig, aldrig, Curve-kortet för depositioner. Det är dömt att skapa problem.Kom precis på att hyrbilsbolaget tar en deposition på 10000kr när man hämtar ut bilen. Räknas det som ett köp på curvekortet? I så fall ryker ju gränsen på 500 euro fria köp på en gång...