Och räknas en deposition som ett köp? Beloppet är ju reserverat på kortet men inte draget. Så om jag drar mitt amex italien åker jag då på en valutaväxlingsavgift för dep9sitionen?
Och räknas en deposition som ett köp? Beloppet är ju reserverat på kortet men inte draget. Så om jag drar mitt amex italien åker jag då på en valutaväxlingsavgift för dep9sitionen?
För att Curve krånglar med returer, delvis beroende på att de ”inte vet” vilket underliggande kort de ska returnera till. Det står en del om det i deras Community, jag rekommenderar att du tar en kik där om du inte redan gjort det.
Så länge inköpsstället ”gör rätt” och inte bokför depositionen som ett köp så kommer det inte att generera valutaväxlingsavgift och valutarisk för dig, förutsatt att du använder Amex eller ett traditionellt kreditkort.
Med Curve fungerar det lite annorlunda, baserat på egen erfarenhet från biltvättar, bensinmackar etc, som ofta reserverar en summa först som sedan justeras, håller jag det kortet borta från sådana etablissemng.