Senaste nytt

Hjälp med kort

Även Curve har dock minst samma påslag som Revolut på helgen.

Om jag förstår det här med växling på helg rätt.
Ta inte ut pengar med revolut på en helg? Kan man handla på helgen?
Kan man ta utbpengar med curve på helgen? Handla på helgen?

Revolut verkar ju lite mysko med att skicka in bilder på idhandling för att godkänna kontot?

Registreras överföringar till revolut från sas mc som poänggrundande samt är det poänggrundande att handla med curve?

Ok, så curve ska man inte heller köra på helgen?

Revolut verkar ju lite mysko med att skicka in bilder på idhandling för att godkänna kontot?

Registreras överföringar till revolut från sas mc som poänggrundande samt är det poänggrundande att handla med curve?

Det är lag på att visa detta. Förhindra tvätt av pengar osv. Så lagen säger det. Inget konstigt alls. Annars skulle många mindre seriösa kunder använda tjänsterna till allt tänkbart. Pass är giltig id handling och allt sker säkert i appen.

Om jag förstår det här med växling på helg rätt.
Ta inte ut pengar med revolut på en helg? Kan man handla på helgen?
Kan man ta utbpengar med curve på helgen? Handla på helgen?

Naturligtvis fungerar båda korten på helgen, det handlar om 0,5% valutapåslag på båda korten för köp/uttag i EUR på helgen.
Tjänsterna skiljer sig dock principiellt i hur de fungerar som någon tidigare förklarade i tråden, båda har väl sina fördelar.

Revolut tillåter uttag om 2000kr/rullande månad, Curve 200 GBP (kalendermånad?).

Köpen/påfyllning med SAS MC ger poäng inom "rimliga" gränser. Vad som är rimligt bestämmer någon på SEB Kort och skickar ett brev till dig när de tycker att det blir för mycket. Det finns någon typ av maxgräns om 10000kr/24h och X kr per Y dagar (samma som kontantuttagen).

För att maximera och få ut det mesta av korten gäller det att ha exakt koll på hur du ska använda dem. Läs på och se vilket som passar dig bäst, eller båda.

Curve har ju inte något liknande? Där gick det väldigt lätt att komma igång

Det har även med Brexit att göra. Vid ev hård Brexit krävs pass o vi som inte bor i UK kan då drabbas. De ber om passet så de kan flytta över till annat EU land snabbt o lätt, om de då har passet.

Curve har ju inte något liknande? Där gick det väldigt lätt att komma igång
Curve skyfflar bara vidare transaktionerna till ditt underliggande kort. Med Revolut öppnar du bankkonto osv hos dem, därav ID-krav. Kör du stora summor genom Revolut kommer du även få visa underlag varifrån pengarna du laddar på kommer.

Stort tack för alla svar!

Tror jag kör på två curvekort. Ett till mig och ett till sambon. Mitt kopplat till mitt sasmc och hennes kopplat till hennes sasmc, som i sin tur är en point earner till mig...revolut kändes lite mindre smidigt

Stort tack för alla svar!

Tror jag kör på två curvekort. Ett till mig och ett till sambon. Mitt kopplat till mitt sasmc och hennes kopplat till hennes sasmc, som i sin tur är en point earner till mig...revolut kändes lite mindre smidigt
Curve blue som är gratis? Tänk på att med Blue-kortet är ett maxtak på 500£/månad om du handlar i annan valuta än vad ditt kreditkort har för basvaluta. Efter 500£ tillkommer 2% påslag på dina köp.
Why Curve is the Only Card You Need to Carry

Egentligen räcker Revolut hur bra som helst.
Till hotellköp om du betalar i utländsk valuta så rekommenderar jag inget av dessa utan hellre ett hederligt kreditkort utan valutapåslag som exempelvis Santander mitt kort+ som har 0% valutapåslag, årsavgift 199 kr - första året gratis) men ett förmånligt återbäringsprogram hos vissa internetbutiker.

Revolut+Curve i de mindre beloppen. Santander i de större beloppen. Revolut fungerar i större belopp med men vissa hotell och hyrbilsfirmor accepterar bara kreditkort och inte ett prepaid.

@David P Jag skulle sagt gratiskorten från Revolut eller Curve, eller båda. Revolut ”fyller man på” som ett kontantkort med hjälp av sitt Visa/Mastercard (SAS MC räknar dock maxgränser enligt kontantuttagsprincipen fast utan avgift). Curve agerar som en mellanhand, du betalar med Curve-kortet och de tar i sin tur betalt från ditt underliggande MC/Visa i samma stund.. Här räknar SAS MC det som vanliga köp så vitt jag vet. Båda ger ca 2000 SEK/månad i gratis kontantuttag.

Tänkte bara på det du skrev att SAS MC räknar maxgränser...betyder det att det inte ger några poäng ?

Tänkte bara på det du skrev att SAS MC räknar maxgränser...betyder det att det inte ger några poäng ?
Det ger poäng. Begränsningen ligger i hur mycket du kan fylla på Revolut med per tidsenhet (24/72h). Samma begränsning gäller (av det jag läst på bc) även Betalo, Svenska Spel och liknande.

Toppen