Senaste nytt

Hjälp med destination för bröllopsresa mars 2017. Indiska oceanen, Sydostasien, någon annanstans?

trekker

Medlem
Glömde frågan ;)
Bra destination för bröllopsresa?
2 veckor på Mauritius är en för mycket, jag skulle istället välja 2 öar i Västindien
St.Lucia + någon annan, (dit kan du ta bl.a dig från USA mha av AA miles.)


Det finns massor av spektakulära hotell på St.Lucia, mycket populärt för giftemål.

Jade Mountain
Haller med om detta, jag och min fru hade var brollopsresa pa St Lucia. Vi bode pa Ladera Resort | St Lucia Resorts | Official Site vilket var helt fantastiskt, dock mer an 10 at sedan sa kan inte ga I god for att det ar lika bra nu.
 

ulagun

Medlem
Har de flyttat ut loungen från terminalen? När jag var där för 2 år sedan var loungen inne i terminalen.
Jag skulle inte heller säga att det är hajfritt, nu är det ett tag sedan det var en attack visserligen. Men nog finns det hajar i havet utanför.
Shark Attack Data: Cook Islands, New Zealand
Lounge;
var där för några år sedan väntade på sen avgång LAX och satt ute under något slags basttak. Mysigt. Kanske finns både ute och inne.
Detta med hajar säger du nu och till en med inte bara hajskräck utan hajfobi .Den vi hyrde av vid Mauri Beach påstod bestämt att haj inte kom innanför reven.
 

palmen

Moderator
Lounge;
var där för några år sedan väntade på sen avgång LAX och satt ute under något slags basttak. Mysigt. Kanske finns både ute och inne.
Detta med hajar säger du nu och till en med inte bara hajskräck utan hajfobi .Den vi hyrde av vid Mauri Beach påstod bestämt att haj inte kom innanför reven.
Troligtvis kommer inte hajarna innanför reven, men de finns ju överallt där det finns hav mer eller mindre. Det sker ju fler incidenter med flyg än med haj varje år per person och flyg räknas ju som ett av de säkraste transportmedel.
 

Senator

Moderator
Kan hitta awardbiljetter i first till Johannesburg pa de datum vi vill aka, kanon! Problemet att Comair bara flyger pa lordagar till Mauritus vad jag kan se, och ska man tajma med det finns inga First biljetter. Sa alternativ 2, South African, de verkar flyga, nagon som vet hur manga Eurobonus det kostar att boka med dom?

Mycket EB tyvärr. Usel värde med EB. Jag köpte biljetter med SAA istället.

Gällande den andra frågan: Mauritius var trevligt, vackert och vänligt. Men det var ingen "whoa" känsla för vår del.
 

ucce

Medlem
Har bott på St Regis Le Morne och det var riktigt bra wow-känsla och perfekt för bröllopsresa!

Bodde i JNB då så vi körde Air Mauritius i C (de flyger A330) vilket var lite kul, men tyvärr inget som går att boka med andra program mig veterligen.
 

samsung

Medlem
Park Hyatt Maldives. Gått ned til 25K/natt. Kjøp/trade med noen som er diamond og få guest of honor benefits. Dvs gratis frokost etc.
QR C dreamliner/EY F på deler er bra.
 

Kevinator

Medlem
Bokat Radisson i Mauritius till april nästa år. Ännu billigare än det tidgare omskrivna priset, 795 kr per natt för Deluxe Garden inkl frukost och middag... Så nära inpå mistake fare man kan komma, känns det som. Eller ska de totalrenovera hotellet eller något annat vi inte känner till?
 

trekker

Medlem
Bokat Radisson i Mauritius till april nästa år. Ännu billigare än det tidgare omskrivna priset, 795 kr per natt för Deluxe Garden inkl frukost och middag... Så nära inpå mistake fare man kan komma, känns det som. Eller ska de totalrenovera hotellet eller något annat vi inte känner till?
Bra, då kan du rapportera om hotellet är okej. ;)

Angående mistake fare, se mitt andra inlägg i tråden jag skapat om mauritius.
 

Homer

Medlem
Hellre än en lång vistelse på Mauritius skulle jag för min del kombinera Mauritius med Reunion.
Reunion har få bra stränder men fin natur, höga berg, djupa dalar och aktiva vulkaner, 45 min flygtur från Mauritius.
 
Toppen