Senaste nytt

Hjälp med destination för bröllopsresa mars 2017. Indiska oceanen, Sydostasien, någon annanstans?

staff

Medlem
Hela norra delen av Sydostasien ar perfekt vadermassigt i mars. Thailand, Vietnam, Filippinerna, Malaysia... Finns manga fantastiska destinationer och hotell att valja pa i denna regionen.
 

Homer

Medlem
Glömde frågan ;)
Bra destination för bröllopsresa?
2 veckor på Mauritius är en för mycket, jag skulle istället välja 2 öar i Västindien
St.Lucia + någon annan, (dit kan du ta bl.a dig från USA mha av AA miles.)


Det finns massor av spektakulära hotell på St.Lucia, mycket populärt för giftemål.

Jade Mountain
 

ulagun

Medlem
Då vi rest/reser väldigt mycket bl. a RTW några gånger får jag ofta frågan om favoritresmål.
Svaret tveklöst är Cook Islands. Enligt min och fru ulaguns uppfattning går det bara inte att komma närmare paradiset.
Öarna är omringade av rev. Innebär lugnt fantastiskt snorkel/dykvatten utan haj och annat.
Förslag börja på Raro vid Mauristranden. Vidare flyg till Aitutaki, finns utmärkta hotell där. Tag båtutflykt till One Foot Islands och övernatta i en av bungalowerna i absolut enskild romantisk atmosfär. Båten lämnar en under em med förnödenheter och hämtar upp dagen därpå.
Enda nackdelen är långa flygresan. Antingen via LAX eller det vi föredrar östliga rutten med stop i t.ex Singapore/Sydney
Fördelen är att Cook inte är något chartermecka. Förr var det endast Air N. Z samt något annat bolag som hade landningsrättigheter.
Att det sedan tillhör NZ såg vi som en klar fördel, t.ex rörande vinutbud.
Slutligen loungen på RAR. Ligger i någon slags hydda utomhus, urtrevlig.

Cook Islands Tourism
 

Homer

Medlem
Gar detta att boka pa samma rewardbokning eller maste man kora separata bokningar?

Borde väl gå i alla fall om du inte tänker använda 2-4-1 voucher, annars kostar JNB-MRU 8500 off-peak.
Flyga direkt från London slipper man byte, men det finns andra nackdelar
- Ingen 1:a klass
- Gatwick
- MRU ligger i dyrare zon än JNB
- Svårt med platser
 

Senator

Moderator
BA 1:a klass till Joburg, vidare med BA Comair till Mauritius (bra sätt att använda Avioser)

Gar detta att boka pa samma rewardbokning eller maste man kora separata bokningar?

Vi bokade denna nu med BA Visa 2-for-1. Rutten var ARN-LHR-JNB med CE och First + JNB-LHR-ARN i CW och CE. Det gick inte med den svenska vouchern att boka BA Comair.

Utöver detta bokade vi 2x BA Comair Club mellan JNB-CPT, samt 2x MRU-JNB i BA Comair Club. Resan CPT-JNB-MRU köpte jag South African Business.

Tyckte MRU-JNB i Club på pappret var en grym deal med Avios för en 4t resa, men vi var rätt besvikna på upplevelsen ombord de nya B737-800. Faktisk var upplevelsen bättre i vårt tycke mellan JNB-CPT, och särskilt besviken blev vi eftersom SAA hade 2-2 med recliners mellan JNB-MRU och BA Comair hade 3-3 Euroconfig med mittplatsen fri.

Gällande Mauritius så var det "ok" för nio dagar, men som @Homer kör jag nog hellre Karibien.
 

palmen

Moderator
Då vi rest/reser väldigt mycket bl. a RTW några gånger får jag ofta frågan om favoritresmål.
Svaret tveklöst är Cook Islands. Enligt min och fru ulaguns uppfattning går det bara inte att komma närmare paradiset.
Öarna är omringade av rev. Innebär lugnt fantastiskt snorkel/dykvatten utan haj och annat.
Förslag börja på Raro vid Mauristranden. Vidare flyg till Aitutaki, finns utmärkta hotell där. Tag båtutflykt till One Foot Islands och övernatta i en av bungalowerna i absolut enskild romantisk atmosfär. Båten lämnar en under em med förnödenheter och hämtar upp dagen därpå.
Enda nackdelen är långa flygresan. Antingen via LAX eller det vi föredrar östliga rutten med stop i t.ex Singapore/Sydney
Fördelen är att Cook inte är något chartermecka. Förr var det endast Air N. Z samt något annat bolag som hade landningsrättigheter.
Att det sedan tillhör NZ såg vi som en klar fördel, t.ex rörande vinutbud.
Slutligen loungen på RAR. Ligger i någon slags hydda utomhus, urtrevlig.

Cook Islands Tourism
Har de flyttat ut loungen från terminalen? När jag var där för 2 år sedan var loungen inne i terminalen.
Jag skulle inte heller säga att det är hajfritt, nu är det ett tag sedan det var en attack visserligen. Men nog finns det hajar i havet utanför.
Shark Attack Data: Cook Islands, New Zealand
 

trekker

Medlem
Vi bokade denna nu med BA Visa 2-for-1. Rutten var ARN-LHR-JNB med CE och First + JNB-LHR-ARN i CW och CE. Det gick inte med den svenska vouchern att boka BA Comair.

Utöver detta bokade vi 2x BA Comair Club mellan JNB-CPT, samt 2x MRU-JNB i BA Comair Club. Resan CPT-JNB-MRU köpte jag South African Business.

Tyckte MRU-JNB i Club på pappret var en grym deal med Avios för en 4t resa, men vi var rätt besvikna på upplevelsen ombord de nya B737-800. Faktisk var upplevelsen bättre i vårt tycke mellan JNB-CPT, och särskilt besviken blev vi eftersom SAA hade 2-2 med recliners mellan JNB-MRU och BA Comair hade 3-3 Euroconfig med mittplatsen fri.
Kan hitta awardbiljetter i first till Johannesburg pa de datum vi vill aka, kanon! Problemet att Comair bara flyger pa lordagar till Mauritus vad jag kan se, och ska man tajma med det finns inga First biljetter. Sa alternativ 2, South African, de verkar flyga, nagon som vet hur manga Eurobonus det kostar att boka med dom?
 
Toppen