Senaste nytt

Hjälp med bonusresa i Business till Los Angeles eller San Francisco

Fanns åtminstone nån bra lösning med bra tider också. Kvällsavgång från Stockholm och övernattning innan långa flighten.

Fanns åtminstone nån bra lösning med bra tider också. Kvällsavgång från Stockholm och övernattning innan långa flighten.
Du kan ju boka upp dig på Swiss och sedan kolla om SAS släpper några biljetter framöver, då är det ju bara ringa in och betala 150:- /pp och ändra.

Nu var det en jämförelse med Swiss detta gällde och då anser jag SAS vara bättre (liksom de övriga bolagen som jag nämnde). Allt har inte med fri dricka att göra. Säte, IFE, benutrymme, mat mm spelar också roll och där är SAS bättre än Swiss.
Där håller jag inte med. Maten på Swiss ekonomi är klasser bättre än SAS.

Där håller jag inte med. Maten på Swiss ekonomi är klasser bättre än SAS.

Nu kan det ju vara så att jag kan ha haft otur med maten. Jag har specialmat och där kan jag säga att Swiss inte har levererat (det gör för övrigt inte Lufthansa heller) men det gör SAS.

Swiss IFE är bara snäppet bättre än SAS IFE i GAMLA kabinen, med kass skärm och ljud. Det som gör den snäppet bättre än SAS gamla IFE är att man själv kan bestämma när filmen ska starta.

Sliten och obekväm stol, där jag, som bara är 180 cm lång, med korta ben, slår i knäna i stolen framför hela tiden.

Totalt 5 långdistansflygningar (Hongkong och Shanghai) med Swiss i år och alla likadana.

Swiss är ett flygbolag jag kommer att försöka undvika framöver.

Blev Swiss till San Fran; Austrian hem från LA. Kommer nästan säkert att boka om, men känns bra att ha nåt bokat.

Bra val, två bra bolag stt åka med. Varför boka om när du lyckats få bra flyg? Det skulle vara om det dök upp lediga platser på SAS men det är sällsynt ju närmare avresa man kommer.

Toppen