Senaste nytt

Hjälp med bonusresa i Business till Los Angeles eller San Francisco

Lukas S

Medlem
Kul att det löste sig! Jag ska också åka Austrian business hem från LA vid ungefär samma tidpunkt och håller på att boka om en annan resa därifrån, troligtvis till SWISS business.

Jag personligen kom dock precis hem från USA med TK business och föredrar dem framför Swiss mfl pga:
1) Mycket finare stolar ARN-IST, IST-ARN (om man undviker TK1791,TK1792) än vanlig intra-euro business med spärrat missäte
2) Eftersom flygtiden till Istanbul blir längre kan man sova mer ostört än på kortare flighter (fick 7h bra sömn)
3) Jag tycker att maten är mycket, mycket bättre på TK med fler valmöjligheter
4) Jag föredrar utan tvekan TK:s stolar där man slipper sticka in foten i "ett hål", så länge man är 2st som åker tillsammans
5) Överlag tycker jag att det känns lyxigare med små detaljer som "ljusen" vid måltidsserveringen, lyxtvål o växter på toaletterna, fina tofflor, mycket bättre hörlurar (Denon) etc
6) Loungen i Istanbul är ju fenomenal

Med det sagt förstår jag att det finns många som inte gillar TK av diverse olika anledningar, men jag tänkte nog skriva en liten reserapport här på sidan bara för att :)
 

palmen

Moderator
Kul att det löste sig! Jag ska också åka Austrian business hem från LA vid ungefär samma tidpunkt och håller på att boka om en annan resa därifrån, troligtvis till SWISS business.

Jag personligen kom dock precis hem från USA med TK business och föredrar dem framför Swiss mfl pga:
1) Mycket finare stolar ARN-IST, IST-ARN (om man undviker TK1791,TK1792) än vanlig intra-euro business med spärrat missäte
2) Eftersom flygtiden till Istanbul blir längre kan man sova mer ostört än på kortare flighter (fick 7h bra sömn)
3) Jag tycker att maten är mycket, mycket bättre på TK med fler valmöjligheter
4) Jag föredrar utan tvekan TK:s stolar där man slipper sticka in foten i "ett hål", så länge man är 2st som åker tillsammans
5) Överlag tycker jag att det känns lyxigare med små detaljer som "ljusen" vid måltidsserveringen, lyxtvål o växter på toaletterna, fina tofflor, mycket bättre hörlurar (Denon) etc
6) Loungen i Istanbul är ju fenomenal

Med det sagt förstår jag att det finns många som inte gillar TK av diverse olika anledningar, men jag tänkte nog skriva en liten reserapport här på sidan bara för att :)
Då har vi lite olika uppfattning. Jag tar Senator loungen i E piren i Zürich varje dag före den i Istanbul. Enligt mig den bästa star gold loungen jag besökt.
Maten på swiss är bra enligt mig, bästa köttbiten ombord ett flyg jag fått är business på Swiss, slår allt jag fått även i First.
Stolen på Swiss är ju dock ingen höjdare jämfört med det bästa på marknaden. De lyxsaker du nämner bryr jag mig personligen inte om så det påverkar inte mig.
Att åka längre via Istanbul har ju sina för och nackdelar helt klart.
 

Doc. ZK

Medlem
Varför finns där bara fyra biljetter med business till LAX under hela året? Går de verkligen åt så fort? Hur ofta släpps nya biljetter?
 

Canadien

Medlem
Varför finns där bara fyra biljetter med business till LAX under hela året? Går de verkligen åt så fort? Hur ofta släpps nya biljetter?

Det finns 8 just nu, utöver 330 dagar innan så verkar de har ett släppfönster som är ca 90-120 dagar fram i tiden, det fönstret är just nu framme vid 20-23 mars, men det släpps inte till alla avgångar och destinationer. Jag har lyckats boka 4 pers t o r i Business med SAS till västkusten genom att bevaka just detta släppfönster eftersom det ibland händer att det kommer mer än 2 platser då.

ARN-LAX
8 business seats on 4 flights
2018-11-23: 3
2018-12-11: 2
2019-01-20: 2
2019-02-21: 1
LAX-ARN
12 business seats on 5 flights
2018-12-06: 2
2018-12-25: 1
2018-12-28: 1
2019-02-07: 1
2019-02-26: 7
 

palmen

Moderator
Varför finns där bara fyra biljetter med business till LAX under hela året? Går de verkligen åt så fort? Hur ofta släpps nya biljetter?
Generellt går platser till LA/SF inom någon timme från att de släpps. Tillsammans med Tokyo är det de populäraste destinationer dit det är svårast att hitta biljetter.
 

MrDollar

Medlem
Precis. Skulle även lägga till MIA & HKG som populäraste/svåraste destinationer för awards i C med SAS.
Generellt går platser till LA/SF inom någon timme från att de släpps. Tillsammans med Tokyo är det de populäraste destinationer dit det är svårast att hitta biljetter.
 
Toppen