Tjena! Har som avsikt att resa till centralamerika nu i höst/vinter, har en 2-4-1 och undrar om någon har några tips inför bokningen - det blir andra gången jag använder en 2-4-1, men första var endast med SAS - denna gången kommer det bli en star alliance flight via Tallinn. Snott mallen från flygbiljettsbokningen:
Som jag förstått det kan man leta bonusresorna via United awards, stämmer det fortfarande?
Tack på förhand!
- Varifrån vill du börja din resa? Prag
- Var är din destination? Någonstans i östra Mexiko, möjligtvis även Mexiko city om det innebär en bättre flygning
- När vill/behöver du resa ut? Måste åka 25e november från Prag
- När vill/behöver du komma hem? Mer öppet, måste vara hemma senast 12 Januari, så säg 7-12 Jan
- Hur länge vill du vara borta? Så länge som möjligt enligt ovan!
- Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
- I vilken kabinklass?
- First (om det finns) eller Business
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Så lyxigt och inkluderande som det går (med hänsyn till flygbolag, lounger, osv)
- Vad är din budget? (per person) 90000 eurobonuspoäng och en 2-4-1
- Vad är det viktigaste för dig? Ok flygtider, premiumkänsla på flyget, trevliga mellandlandningar
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Jag kan tänka mig stop varsomhelst där det är möjligt! Är även öppet för <24 timmar snabbvisit någonstans om det finns utrymme för det båda på dit och hemvägen.
Tack på förhand!