Senaste nytt

Hjälp med att boka resa till Pune

JKS

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? CPH
  • Var är din destination? Pune (ONQ), Indien
  • När vill/behöver du resa ut? 230622-230715
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 5 ungdomar (1 22 år, 4 14 år)
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  • Vad är din budget? (per person) Ekonomi, letar billiga biljetter
  • Vad är det viktigaste för dig? Korta byten i Indien
Jag har hittat flyg med Finnair för utresan som passar våra önskade tider avgång 12.25 via HEL, DEL, landar 1040 i PNQ men hemresan med Finnair är kass (helnattsövernattning i DEL). Istället har BA passande hemresa 2025 via DEL (3 timmars väntan), LHR, landar 1300 i CPH.

Någon som vet hur jag gör att för att boka dessa resor? Antar att jag behöver gå via resebyrå?? Multi-city hos BA funkar tyvärr inte.
 
Pune ser ut att ligga 150km från Mumbai... dom / ni lär väl kunna chartra en minibuss för några kronor dit :)

Jag hade siktat på den flygplatsen.. och nyfiken som man är.. vad skall gänget göra i Pune ?
 

staff

Medlem
De vi känner här i Singapore som antingen är från Pune eller åker dit regelbundet i affärssyfte flyger generellt till Mumbai och ordnar sen en executive transfer (typ Toyota Alphard/Vellfire eller executive SUV för större grupp) till Pune eftersom en modern sexfilig motorväg förbinder städerna. Generellt skulle jag inte tipsa om land transfer över större avstånd i Indien men i detta fallet är det nog bästa alternativet.
 
Då det är extremt dåliga vägar i Indien samt mycket trafik så tar det 8 timmar att köra den korta sträckan till Mumbai.


Pune är en militärflygplats och stänger vissa tider av dygnet för kommersiell trafik, därav begränsat antal avgångar till Delhi.
Du och @staff ger två helt olika bilder här.. vilket är det ?:)

6-filig motorväg eller extremt dålig väg?

Google Maps säger 150km och 3 timmar..

Jag har aldrig varit i Pune !
 

Mr Basic

Medlem
150 km i 50km/h = 3 tim. Är det dessutom flerfilig väg borde det inte ta längre tid (även om vägen är i dåligt skick)?

Tar det 8 tim är snitthastigheten under 20km/h och då borde vi prata om enkelfilig skogsväg. :rolleyes:
 

matado

Medlem
Det var tidigare en dålig väg, och det kunde ta evigheter. Den nya motorvägen är mycket bättre. Dock bör man alltid planera extra tid för flighten hem. Det kan tjockna på bra med trafik när man närmar sig Mumbai.
Har för mig jag flög Condor till Pune från Tyskland för många år sedan. Men nu för tiden blir det alltid till Mumbai, och sedan Sedan eller Van transfer till Pune. Funkar mycket bra.
 
När jag var i Pune 2019 blev flyget inställt pga Corona, blev då ombokad att åka från Mumbai istället.

Mumbai-Pune Expressway byggdes 2002. Det är en toll road, så kanske din chaufför valde den gamla vägen?

Det finns också tåg från pune, 3.5 timmar. Om man inte vill in till Mumbai så borde man kunna åka till Lokmanya Tilak och ta taxi därifrån. Dåligt förhandlingsläge dock med fyra ungdomar och bagage.
 
Toppen