Senaste nytt

Hjälp med att boka resa till Pune

Juancarlos

Medlem
Måste åkt en rejäl omväg, på en väg med kossor och getter :) Har flugit med Vistara och Air India till Pune. Men som alla andra skriver så är Mumbai en större flygplats med fler avgångar till Europa så nog lättare att hitta billiga resor dit.
 

aruba1

Medlem
Har åkt mellan Mumbai’s flygplats och Pune ett par gånger och det tar 3,5 - 5 timmar beroende på var i Pune man ska samt när på dygnet man åker. Det är inte motorvägen som är problemet utan trafiken i Mumbai till/från flygplatsen samt trafiken i själva Pune. Sist jag åkte från Pune, vilket var 2019 tog det 2 timmar att komma ut ur Pune. Klockan var då ca 17. Sedan åkte vi drygt en timme på motorvägen. Kom fram till utkanterna av Mumbai. Där började trafikstockningarna och det tog ytterligare en timme för att komma fram till flygplatsen.
 

Gweilo_2

Medlem
Har åkt mellan Mumbai’s flygplats och Pune ett par gånger och det tar 3,5 - 5 timmar beroende på var i Pune man ska samt när på dygnet man åker. Det är inte motorvägen som är problemet utan trafiken i Mumbai till/från flygplatsen samt trafiken i själva Pune. Sist jag åkte från Pune, vilket var 2019 tog det 2 timmar att komma ut ur Pune. Klockan var då ca 17. Sedan åkte vi drygt en timme på motorvägen. Kom fram till utkanterna av Mumbai. Där började trafikstockningarna och det tog ytterligare en timme för att komma fram till flygplatsen.
Helt rätt, trafiken är kaotisk, och ibland också livsfarlig. Dock verkar det bara vara en daglig avgång från BOM, fler från DEL.

Pune var på sin tid populärt bland britterna, svalt klimat på hög höjd jämfört med Bombay. Nuförtiden mycket automotive och tech, har länge varit en produktionsort för svenska bolag: "Pune is an extremely important city for Sweden. It has the third-largest cluster of Swedish companies in India, established in the 1960s, when major manufacturing corporations like Sandvik, SKF, Alfa Laval, Atlas Copco and Tetra Pak, to name just a few set up base in here"

 

JKS

Medlem
Tack för hjälpen!

Blev flyg till BOM för kidsen (med BA). Mottagande Indier hävdade att motorvägen är "safe". Återstår att planera för transfer...
 

jol

Medlem
Jag var i Pune förra veckan, det tog ca 5 timmar båda vägarna mellan flygplatsen i Mumbai och Pune
 
Toppen