Senaste nytt

Hjälp! Jag har gjort bort mig. Utgången ESTA skulle resa till USA idag.

BCflyer

Medlem
Pga massa omständigheter så har jag inte haft koll på att min ESTA till USA har gått ur. Jag ska åka till Atlanta idag klockan 13 med SAS. Jag har skicka in en ansökan om ny ESTA som naturligtvis fastnade i kontroll och kan ta 72h. Idagsläget har jag bara ett pass. Jag tänkte åka ut till flygplatsen och hoppas att den går igenom, jag bor i Malmö. Finns det något jag kan göra?

LKR

Medlem
Finns så vitt jag vet tyvärr inget du kan göra mer än att hoppas och vänta. Åk absolut ut till CPH ändå.

Alla ansökningar går till review nu för tiden, men det kan ändå gå fort att få svar. När jag förnyade ESTA förra månaden kom godkännande inom 2h. Har en polare som missade ESTA i våras och ansökte först när de var på flygplatsen, hann precis få det godkänt i tid.

Så åk till flygplatsen, be till alla gudar och håll hoppet uppe!

BCflyer

Medlem
Yes! Där satt den. Lugnet åter. Jag fick SMS från SAS att jag kunde checka in, vilket gick bra. Sen kom mailet om status update strax efter. Jag har rest ganska mycket till USA och resten av världen genom åren. Det är EN sak man behöver ha koll på till USA, var inte nöjd med mig själv. Nu känns det bättre. Stort tack för alla som skrev, det hjälpte att få upp hoppet.

Toppen