Senaste nytt

Hjälp hitta biljetter till Johannesburg

Hej.
Har förtvivlat svårt att hitta tre bonusbiljetter i business till Johannesburg så jag behöver lite hjälp.


  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Johannesburg
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? Någon gång i februari
  5. Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum) cirka 12-15 dagar
  6. Hur många personer som skall resa?(Ange antal vuxna och barn. Även barnet/ens ålder) 2 vuxna, en femåring
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance. Undviker gärna Egypt.
  9. Vad är din budget? (per person) Blir vad det kostar i eurobonuspoäng.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att hitta tre platser i business.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? (t ex stop i Singapore på vägen till Australien) Nej.
 

bnr

Medlem
Använd awardhacks. Sök från LHR, FRA, BRU, VIE, ZRH, MXP och FCO. Borde lösa sig med Ethiopian.
Sen hittar du separat anslutning till och från Arlanda.
Ring sedan in och boka.

Alternativt så kan du sätta Chatflights på det.
 
Använd awardhacks. Sök från LHR, FRA, BRU, VIE, ZRH, MXP och FCO. Borde lösa sig med Ethiopian.
Sen hittar du separat anslutning till och från Arlanda.
Ring sedan in och boka.

Alternativt så kan du sätta Chatflights på det.
Det är den vägen jag har gått hittills. Testat alla dessa och som mest fått upp två platser med Ethiopian. Så därför slängde jag in den här som sista vägen ut.
 
Jag har försökt som en galning och det verkar vara 2 max med ET. Dyker regelbundet upp 9 platser men de försvinner innan man hinner boka. Fattar ingenting..

Hittade en retur via IST direkt men married segment till ATH. Hade fungerar perfekt för mig men i brist på bra utresa la jag ner :(

Har även sett att Egypt ibland släpper 3 eller 4, men udda, enstaka datum
 
Jag har försökt som en galning och det verkar vara 2 max med ET. Dyker regelbundet upp 9 platser men de försvinner innan man hinner boka. Fattar ingenting..

Hittade en retur via IST direkt men married segment till ATH. Hade fungerar perfekt för mig men i brist på bra utresa la jag ner :(

Har även sett att Egypt ibland släpper 3 eller 4, men udda, enstaka datum
Egypt har jag också sett men hoppar helst över dem. Åh härliga tider för ett år sen när Swiss pumpade ut biljetter.
 

bnr

Medlem
Det är den vägen jag har gått hittills. Testat alla dessa och som mest fått upp två platser med Ethiopian. Så därför slängde jag in den här som sista vägen ut.
Ah! Ok ok... men då kanske det är värt att sätta Chatflights på det som har ett tydligt incitament ;)
Och så slipper man lägga ner en massa tid själv på att bevaka en massa rutter.
 
Ah! Ok ok... men då kanske det är värt att sätta Chatflights på det som har ett tydligt incitament ;)
Och så slipper man lägga ner en massa tid själv på att bevaka en massa rutter.
Tack för svaret. Jag tror att jag fortsätter på egen hand då. Chatflights är inget för mig. :)
 

bnr

Medlem
Tack för svaret. Jag tror att jag fortsätter på egen hand då. Chatflights är inget för mig. :)
Hoppas du löser det. Jag hittade väldigt mycket Ethiopian för bara någon vecka sen, kollade faktiskt liknande datum.
Men allt sånt här (tillgänglighet på bonusplatser) är ju så flytande och känns inte alltid logiskt...
 
Hoppas du löser det. Jag hittade väldigt mycket Ethiopian för bara någon vecka sen, kollade faktiskt liknande datum.
Men allt sånt här (tillgänglighet på bonusplatser) är ju så flytande och känns inte alltid logiskt...
Jag tror att det löser sig. Vi är väldigt flexibla med resdatum och det brukar ju förenkla det hela.
 
Toppen