Dr. Miles
Expert
Inlägg från: Only in Japan | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Om det är från lördag lunch tid till söndagskväll, kan Kamakura (鎌倉) vara ett trevligt ställe som ligger nära Tokyo.
Annars Hakone (箱根), Nikko (日光) kan också vara alternativ. Båda ställe har bra urval av onsen men Kamakura har lite dåligt utbud (nästan obefintlig) med onsen.
Mt. Fuji är vackert att titta på från långt håll men det är inte så upphetsande roligt att klättra det.Jag kommer spendera ytterligare en vecka i Tokyo i juli. Denna gång måste jag stanna över en helg. Därför hade det varit roligt att se något mer än "stamhaken" jag har i Tokyo. Jag kan ge mig av runt lunch-tid på lördagen, och behöver vara tillbaka i Tokyo på söndag kväll senast 22. Vad kan man göra? Jag skulle vilja åka ut och se japansk landsbygd och uppleva något annat japanskt än bara Tokyo (@Dr. Miles...). Har sneglat lite på Hiroshima men vet inte om det är värt att lägga tiden på det, samma sak med Mt Fuji.
Finns det några bra tips här på forumet (förutom nöjesparker @Börnen).
Om det är från lördag lunch tid till söndagskväll, kan Kamakura (鎌倉) vara ett trevligt ställe som ligger nära Tokyo.
Annars Hakone (箱根), Nikko (日光) kan också vara alternativ. Båda ställe har bra urval av onsen men Kamakura har lite dåligt utbud (nästan obefintlig) med onsen.