2. är nästan precis som jag trodde men Z och D har bytt plats. Då är A, B resp Z billigast i biljetttyp+klass som tjänar 1900, 2200 resp 2700 nivåpoäng på en intra-europa-resa.1. PPB är en egen fare basis, men har samma baspris som PP. Skillnaden ligger i YQ när slutpriset beräknas.
2. Rangordningen är (billigast till dyrast): A P B S Y J Z D C
Kanske förstod jag dig fel.
BHEOBPR
BHFIOPR
BKEOBPR
BKFIOPR
BLEOBPR
BLFIOPR
BHERBPR
BHFIRPR
BKERBPR
BKFIRPR
BLERBPR
BLFIRPR
Mitt minne säger att det stämmer och står i början av fare beskrivningen.Jag tror *BPR är PPB, OPR är PP. Men som sagt, PPB kommer ha samma pris som PP när du listar fares - det är först när YQ räknas ut som skillnaden ses (och skillnaden beror på antal flyg t ex).
Om det finns en fast skillnad Smart - Pro - Pro Bio vet jag ej.
Jag har en liknande bokning inom kort så då vet jag med säkerhet. Men det jag hört av andra på BC är att det kommer bli poäng efter C-klass i Plus Pro, dvs sämre intjäning.PPB, finns väl inte i C i poäng tabellen?
Hade en sån uppe när jag skulle boka en inrikes här om veckan, men vågade inte chans att den skulle ge bra med poöng. Full Flex ger bara 1200p medans en PPB i D och Z ger 1600.
Någon som vet om det är så att PPB i C ger mindre poäng än motsvarande Z och D?
Spännande, misstänkte just det, man är ju alltid lite konsekvent inkonsekventaJag har en liknande bokning inom kort så då vet jag med säkerhet. Men det jag hört av andra på BC är att det kommer bli poäng efter C-klass i Plus Pro, dvs sämre intjäning.