Senaste nytt

Hilton Vienna Danube Waterfront

Kan någon tipsa om detta hotell är ok. Vet att det ligger en bit från centrum. Har tänkt åka dit i slutet på augusti, men ser att det pågår en renovering av rummen under sommaren och fick veta att "min" vecka är det 7e våningen som påverkas där de sa att tex SPA finns. Är loungen också på 7e våningen?
Bra frukost? Bra transportmöjligheter?
 

fcx

Medlem
Ett av de bättre hotellen jag bott på. Rummen är rätt stora och rena, men lite 80-talskänska i de som inte är renoverade. Bra lounge högst upp med flera maträtter och en väldigt bra frukost med utsikt mot vattnet på bottenvåningen.

Man får åka tbana in till stan och det är c:a 10 minuters promenad från hotellet, genom ett dåligt skyltat bostadsområde.
 

011430121

Medlem
Kan någon tipsa om detta hotell är ok. Vet att det ligger en bit från centrum. Har tänkt åka dit i slutet på augusti, men ser att det pågår en renovering av rummen under sommaren och fick veta att "min" vecka är det 7e våningen som påverkas där de sa att tex SPA finns. Är loungen också på 7e våningen?
Bra frukost? Bra transportmöjligheter?
Jag har bott på hotellet 5-6 gånger uppskattar det mycket.
Vet inte om du har status eller bokar rum med lounge, men kvällsbuffén är generös.
Från tunnelbanan tar de ca 4-5 minuters promenad till hotellet, ta utgången i bak av tåget om du kommer från stan.
Får du ett rum med utsikten över Donau så är det mycket pråmar som seglar förbi.
En nackdel är att det inte finns några restauranger i direkt anslutning till hotellet.
Ha en trevlig resa och vistelse i Wien.
 

OSLflyer

Medlem
Jag har bott på hotellet 5-6 gånger uppskattar det mycket.
Vet inte om du har status eller bokar rum med lounge, men kvällsbuffén är generös.
Från tunnelbanan tar de ca 4-5 minuters promenad till hotellet, ta utgången i bak av tåget om du kommer från stan.
Får du ett rum med utsikten över Donau så är det mycket pråmar som seglar förbi.
En nackdel är att det inte finns några restauranger i direkt anslutning till hotellet.
Ha en trevlig resa och vistelse i Wien.
Er det taxi som gjelder fra flyplassen eller går det tunnelbana til VIE?
 

TP12

Medlem
Intressant tråd. Ska till Wien med jobbet i september och vi får välja mellan Hilton Park, Plaza och Danube. Plaza har hunnit bli fullbokad (vi är något 1000-tal som ska dit) så jag valde Danube då verkade trevligare än Park samt bättre lounge osv. Men nu börjar vissa kollegor säga att pga läget så borde jag välja bort Danube.

Någon som bott på bägge och har rekommendation?
 
Toppen