Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Lifetime Diamond får Silverförmåner?

samtidigt införs en ny nivå...

8887437.gif

I min profil (HHD) står det att de nollställer nu och räknar om för nya året.
Hade lite funderingar på Conrad Bangkok i början februari. Men kommer man dit och är nollad i status så tappar det ju charmen lite. Har Radisson Blu Plaza med guldstatus bokad iaf. Så får se vad de hittar på på HH.

I min profil (HHD) står det att de nollställer nu och räknar om för nya året.
Hade lite funderingar på Conrad Bangkok i början februari. Men kommer man dit och är nollad i status så tappar det ju charmen lite. Har Radisson Blu Plaza med guldstatus bokad iaf. Så får se vad de hittar på på HH.
Tror att din status gäller till den sista feb och det är den status du hade vid årsskiftet.
Det är ju 2017 intjärning som visas och den status du jobbar emot 2018.

Många felaktiga gissningar.
Statusen gäller alltid t.om. 31/3, detta har diskuterats många gånger tidigare, här t.ex. Förlängt guld av outgrundlig anledning |

Flera av de som gjort statusmatchning har tydligen dåligt minne för det stod ju på matchningssiten
hur länge statusen skulle gälla, informationen finns i första posten i denna tråd och
dessutom stod det i mailet man fick om godkänd matchning

Vidare här ett officiellt uttalande från Hiltons rep på flyertalk
FlyerTalk Forums - View Single Post - Starwood + Marriott: How Will Hilton Respond? Elite Status Matches?
  1. We are matching status for 2016. To make sure you’re all set for the year, please submit your request by January 11, 2016. You’ll enjoy that status through March 2017.

700x303xHilton-HHonors-Diamond-Status-Match-Web-Page-700x303.png.pagespeed.ic.7rTJ7LdYTL.png

700x263xHilton-HHonors-Diamond-Status-Match-U-700x263.png.pagespeed.ic.aMpiaP7s5L.png

Och för att göra @Homer's utmärkta inlägg ovan ännu tydligare, har man matchat efter 11 januari, men innan 30 juni så har man troligen sin status till 31 mars 2018, vilket Hilton via twitter bekräftade för mig och en del andra ovan i tråden som tagit sig tid att fråga Hilton.

Kanske ska skaffa Carlson gold och sen matcha till HH Diamond då.

Kan jag få Carlson gold med hjälp av EBD? Läst det någon stans

Kanske ska skaffa Carlson gold och sen matcha till HH Diamond då.

Kan jag få Carlson gold med hjälp av EBD? Läst det någon stans

Jag har försökt matcha mitt CCG tre gånger de senaste veckorna men Hilton säger tyvärr nej.... Bara en förvarning.

"Thank you for submitting your status match request to Hilton HHonors. After careful review, unfortunately, we are unable to process your request with the provided documentation as they are ineligible to compare against Hilton HHonors program"

Toppen