Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Cristoffer Cedergren skrev:Vad hade du valt annars och har du spenderat mer/natt än tidigare?HHD är ju nog en förlust för det lokala hotellet som annars fått in extrapengar på frukost wifi och att folk äter i restaurangen istället för i loungen. Men för kedjan i stort är det en vinst om man kan plocka folk från konkurrenterna.Klicka för att utvidga...
Radisson, BW.

Cristoffer Cedergren skrev:Vad hade du valt annars och har du spenderat mer/natt än tidigare?HHD är ju nog en förlust för det lokala hotellet som annars fått in extrapengar på frukost wifi och att folk äter i restaurangen istället för i loungen. Men för kedjan i stort är det en vinst om man kan plocka folk från konkurrenterna.Klicka för att utvidga...
Nja.. förlust har jag ytterst svårt att tro. De har nog en positiv marginal + ökad omsättning.

JohanA skrev:Nja.. förlust har jag ytterst svårt att tro. De har nog en positiv marginal + ökad omsättning.Klicka för att utvidga...
Så dom enda förlorarna är dom egenintjänade HHD som inte blir uppgradrade och får trängas i loungerna?

Cristoffer Cedergren skrev:Men det är ju helt galet att Hilton skänker bort sin högsta status till folk i två år utan motprestation? Det är ju som att SAS skulle stå på Sergels Torg och dela ut Diamondkort till förbipasserande.Klicka för att utvidga...

Om SAS visste att deras förlust skulle vändas till vinst så skulle de nog dela ut EBD på sergelstorg.

Självklart finns det en tanke med att dela ut status och det är att fler väljer just deras brand. Perksen kostar inget extra och de som inte använder tjänsten kommer inte att trängas med de som tjänat in ett kort ärligt.

Konkurrensen är hård därute.

Bryant skrev:Om SAS visste att deras förlust skulle vändas till vinst så skulle de nog dela ut EBD på sergelstorg.Självklart finns det en tanke med att dela ut status och det är att fler väljer just deras brand. Perksen kostar inget extra och de som inte använder tjänsten kommer inte att trängas med de som tjänat in ett kort ärligt.Konkurrensen är hård därute.Klicka för att utvidga...
Challenge av typen minst 4 stays inom 12 mån är för krångligt eller?

Cristoffer Cedergren skrev:Challenge av typen minst 4 stays inom 12 mån är för krångligt eller?Klicka för att utvidga...

Tydligen. Folk vill ha det nu nu nu. Får man det inte går man till någon som erbjuder det.

Sen är det ju bara att inse att det är inte längre "status" det handlar om. Det är förmåner.

Jag har skickat in två ggr nu om statusmatch men inget svar.

Tror jag avbokar Hilton om jag inte får svar snart.

Vad borde det ta för tid?

Jag skickade iofs en printscreen från BW men jag kanske skulle fota kortet istället så kanske det funkar bättre.

Märkligt dock de inte svarar, jag får ju ingen deny heller.

gjohansson skrev:Om det var mig du menade så står det blue på mitt konto. Jag har ju inte haft något på Hilton tidigare men eftersom jag kommer bo lite på Hilton framöver tyckte jag det kändes lönt.Klicka för att utvidga...
Första gången kom det mail inom någon vecka. Andra gången jag matchade till 2018 var de helt tysta.

gjohansson skrev:Jag har skickat in två ggr nu om statusmatch men inget svar.Tror jag avbokar Hilton om jag inte får svar snart.Vad borde det ta för tid?Klicka för att utvidga...

För mig tog det många veckor + påminnelse...men plötsligt hände det!

Back