Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Gus

Medlem
Nu har jag fått guld hos Club Carlson och tänker försöka matcha till Hilton guld. Hur går man bäst tillväga? Jag har inga bokningar hos Hilton för tillfället. Är det en fördel att ha det? Ska jag boka några återbetalningsbara bokningar nu och sedan avboka efter en eventuell matchning?
 

pierrea

Medlem
Nu har jag fått guld hos Club Carlson och tänker försöka matcha till Hilton guld. Hur går man bäst tillväga? Jag har inga bokningar hos Hilton för tillfället. Är det en fördel att ha det? Ska jag boka några återbetalningsbara bokningar nu och sedan avboka efter en eventuell matchning?

Spelade ingen roll tidigare i år. Skicka in en bild på CCG och hoppas på det bästa.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Nu har jag fått guld hos Club Carlson och tänker försöka matcha till Hilton guld. Hur går man bäst tillväga? Jag har inga bokningar hos Hilton för tillfället. Är det en fördel att ha det? Ska jag boka några återbetalningsbara bokningar nu och sedan avboka efter en eventuell matchning?

Jag maila Hilton (HHonorMyStatus@hrcc-hilton.com) i natt kl 01:12 en bild på mitt Club Carlson kort och Starwood kort båda som är guld och fick detta svar:

"We’re excited to honor your status and offer our elite benefits to even more members like you. Please ensure the following information was submitted for review:
  1. Your Hilton HHonors account number. If you’re not yet a member, you’ll need to sign up first.
  2. Proof of status with another hotel loyalty program. This can be a screenshot of your current account status or your membership card. We accept jpg files, word documents & PDFs.
  3. Please do NOT send us any personal information (including your phone number, address, social security number, date of birth, user name, passwords, or credit card information)"
Det glada mailet jag fick några timmar senare:
"Dear Ernesto Hamilton,
Thank you for your request to “HHonor My Status.” For verification purposes, please respond with your current Hilton HHonors point balance. Once verified, we will be glad to process your request."

Det ska tilläggas att jag inte har ett enda poäng på Hilton men kan om detta nu går vägen verkligen tänka mig välja Hilton framöver!

Så lycka till och hoppas fler ansöker!




 

Gus

Medlem
Spelade ingen roll tidigare i år. Skicka in en bild på CCG och hoppas på det bästa.
Tack! :) Efter jag skickat in det blev jag guld på några timmar bara! Otroligt snabbt svarat! Jag tror detta är smart av Hilton. Nu kommer jag boka de flesta av mina nätter på Hilton, samt att jag kommer att boka på Hiltons egna hemsida. Förut bodde jag väldigt sällan på Hilton, och bokade i så fall alltid via Hotels.se.
 

Amoss

Medlem
Jag har permanent Guldkort hos Hilton. Är det värt att uppgradera till Diamond?
Är det så att jag ska jag öppna ett nytt konto eller ska jag använda mitt nuvarande Guldkonto?
Om jag åker ner igen är mitt permanenta kvar eller fortsätter jag dala mot Blue?
Jag har BWD. Är det värt något?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

johhenrik

Medlem
Jag har permanent Guldkort hos Hilton. Är det värt att uppgradera till Diamond?
Är det så att jag ska jag öppna ett nytt konto eller ska jag använda mitt nuvarande Guldkonto?
Om jag åker ner igen är mitt permanenta kvar eller fortsätter jag dala mot Blue?
Jag har BWD. Är det värt något?
Hiltons diamondmatchning är över. Den avslutades runt 11 januari om jag minns rätt. Om du redan har permanent guld ser jag ingen anledning till att skaffa Diamond iaf, då du har i princip det viktiga redan, anser jag.
 
Hiltons diamondmatchning är över. Den avslutades runt 11 januari om jag minns rätt. Om du redan har permanent guld ser jag ingen anledning till att skaffa Diamond iaf, då du har i princip det viktiga redan, anser jag.
Ser inte ut som att någon av våra forumfavoriter har slutat matcha även om sista-datumen har passerats :)

080abc7c6eef2db375052c40140edbd3.jpg

Skärmdump från Statusmatcher.com nu
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen