Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Nu är jag också igenom! Började med att skicka mail till HHonorMyStatus@hilton.com enligt trådstart och hamnade som @jonten i en oändlig loop med
Thank you for your request to “HHonor My Status.” For verification purposes, please respond with your current Hilton HHonors point balance. Once verified, we will be glad to process your request.
och andra förfrågningar om information som aldrig konvergerade mot en status match.
Skapade då nytt konto, gick in på länken enligt inlägg #128, bifogade printscreen och det tog 2 dagar och det var klart. Inget bekräftande mail, men status Diamond synligt på kontot :)
Gick via BW Diamond (matchat från CCG innan nyår).

Last edited:
Jag valde det nya kontot "to keep" eftersom det var Diamond och jag blev lite osäker på formuleringen i texten. All historik följde med, allt från hotellnätter till överföringar till Alitalia (som jag nu tagit bort...). Hade inga nya bokningar med mitt gamla ID.

@Foffer

Jag fick aldrig någon matchning på mitt gamla Guldkonto där jag har lite poäng + 3 framtida bokningar
Skapade ett nytt konto och fick Diamant på mindre än 24h!

Blev liksom @Lynx osäker på formuleringen så jag valde nu att kombinera mina konton och valde Diamantkontot "to keep"

Detta kunde dock ta upp till 10 dagar enligt svaret jag fick så jag återkommer så fort jag vet mer :)

Nu har även mitt nya konto blivit uppgraderat (det gamla är inte uppgraderat ännu så jag kommer antagligen slå ihop de imorgon.

Frågan är ju dock vad man gör nu... ;) Har tyvärr redan bokat hotell (under vinterrean) för vårens enda privata resa. Då jag inte hade Diamond då så fick det bli med frukost. Jag får väl starta en tråd om bästa Hilton-hotell med avseende på lounge och frukost ;).

En annan (lite OT) fråga. Vilka fler hotell-kedjor statusmatchar? Finns det möjlighet att Marriott gör det?

Vilka perks får man som Diamond? Läser jag på hemsidan så verkar det inte vara så mycket. Det jag gillar med SPG Plat är att man alltid får lounge access där det finns lounge

Vilka perks får man som Diamond? Läser jag på hemsidan så verkar det inte vara så mycket. Det jag gillar med SPG Plat är att man alltid får lounge access där det finns lounge
Var har du läst då? Det är samma hos Hilton. Däremot är skillnaden mellan Diamond och Gold hos Hilton rätt liten. Generellt sett verkar Gold få bättre behandling än Diamond. Det är iaf min erfarenhet.

Matchade mitt Accor Platinum via länken i tråden.
3 dagar senare fick jag mail om att jag var Diamond till mars 2017.
Vad skulle man göra utan BC.

+1
Tänkte kör en försök att matcha med Accor Platinum.
Har inte fått mejl utan jag loggade precis in till hilton.com. Taadaaaa, Diamond.
Trevligt!

Nur får vi ser om man kommer märka någon skillnad. Next stay hos Hilton är planerad på CPH om 2 veckor.

Har precis skickat in för att matchas mot BW Diamond. Återstår att se om det går igenom. Kanske är helt kvalificerad från början då jag fick mitt Gold via en challenge med ett visst antal övernattningar så sent som i augusti.

Att maila in går inte längre utan du hänvisas till att använda Hilton HHonors i stället.

Återstår att se vad svaret blir och om det fungerar med befintligt konto eller om jag behöver regga ett nytt som många andra har rapporterat om nyligen.

Har precis skickat in för att matchas mot BW Diamond. Återstår att se om det går igenom. Kanske är helt kvalificerad från början då jag fick mitt Gold via en challenge med ett visst antal övernattningar så sent som i augusti.

Att maila in går inte längre utan du hänvisas till att använda Hilton HHonors i stället.

Återstår att se vad svaret blir och om det fungerar med befintligt konto eller om jag behöver regga ett nytt som många andra har rapporterat om nyligen.
Dito, blev också guld via status match i augusti och skickade precis in match mot BW Diamond. Håller tummarna för att det fungerar!

@Foffer

Jag fick aldrig någon matchning på mitt gamla Guldkonto där jag har lite poäng + 3 framtida bokningar
Skapade ett nytt konto och fick Diamant på mindre än 24h!

Blev liksom @Lynx osäker på formuleringen så jag valde nu att kombinera mina konton och valde Diamantkontot "to keep"

Detta kunde dock ta upp till 10 dagar enligt svaret jag fick så jag återkommer så fort jag vet mer :)

Flyttades dina framtida bokningar över by default eller fick du göra något själv?

Toppen