Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

De behöver öka kompetensen hos sin personal och bland annat sända en stor del av de anställda på kurser i kundbemötande. Problemet ligger dock egentligen på en annan nivå. Dålig ledning är vad det hela handlar om. Dags att anställa ett par nya managers som klarar att styra skutan rätt igen.

Har med personalbrist att göra, man behöver anställa oerfarna receptionister pga de som faktiskt kan sitt jobb slutar pga de blir psykiskt utmattande av den stress de utsätts för av ledning/ägare, händer på de flesta ställen förutom lyxhotellen dessvärre där
de verkar bry sig om sin personal.
Var ett tag sedan jag bodde på Hilton nu så kan inte uttrycka mig på samma sätt som er men jag utgår ifrån det jag hört från folk som arbetat på Hilton tidigare.

Blev uppgraderad dagen innan, från Queen till King Deluxe with View. Det verkar vara här den stora skillnaden är - tidigare blev man alltid uppgraderad till Executive with View per automatik som guld och uppåt (i mån av tillgång) men nu ser det ut som att det begränsas till nivån under lounge-access. Det fanns bättre rum ledigt för bokning.
Om chansen till uppgradering till Exec inte finns som Gold längre känns det ju inte längre aktuellt att bo där om man inte bokar Exec rum. Har 2 nätter bokade på både Hilton slussen och Comfort Express vid centralen, med 900 kronor billigare på Comfort blir det nog det hotellet istället.

Edit: Hade egentligen inte tänkt bo på Comfort Express, såg nu att de nu blivit ännu mer budgethotell så det blir Hotel C 500 kronor billigare än Hilton om ingen kan komma med andra uppgifter om Hilton.

Last edited:
BC kostade hilton 2 nätter, bodde på Nordic Sea istället och är mycket nöjd - speciellt med avståndet till Arlanda Express :)

Efter att ha klagat lite senast på servicen och avsaknaden av vettig uppgradering hade jag nu bokat det billigaste rummet med poäng och skrev ett litet brev i förväg. Hygglig uppgradering och fruktfat på rummet. Mycket bättre receptionspersonal denna gång. Loungens matutbud var dock under all kritik. Tur det fanns nötter. När mitt Diamond nu går ut kommer jag nog att söka mig annorstädes!

Bor där just nu. Maten i loungen är under all kritik, de skickar upp nya rester varje gång det tar slut. Överhörde dock en diskussion där några gäster klagade lite på maten men loungedraken påpekade att de har bra dryck och mer sprit än de flesta hilton. Tveksamt?

Måste tillägga att som HHG bokad i exec rum ink frukost har vi fått noll extra eller recognision.

Sist jag var där var endast ostbrickan och grönsakerna osv bra.

Bor där just nu. Maten i loungen är under all kritik, de skickar upp nya rester varje gång det tar slut. Överhörde dock en diskussion där några gäster klagade lite på maten men loungedraken påpekade att de har bra dryck och mer sprit än de flesta hilton. Tveksamt?

Måste tillägga att som HHG bokad i exec rum ink frukost har vi fått noll extra eller recognision.

Toppen