Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

Under sju procents beläggning innebär max 20 bokade rum. Kanske 15’ in per natt efter moms på absolut bästa adress för ett hotell på Södermalm.

Min gissning är definitivt att de strax stänger en period. Detta är ej hållbart med den bemanning som krävs om de nu inte får hjälp med kostnaderna.

Härlig räddningsaktion från oss på B.C idag. Jag har nog aldrig bokat så många nätter samma dag, och fortsatt några timmar kvar att fundera. Nu hjälper vi Slussen upp mot 10% beläggning och blir tackade med status tillbaka. :D

Mestadels NCC dock med otroligt värde tack vare överlappande kampanjer, men Jag har också bokat några helgstays på Hilton Slussen efter årsskiftet då jag med dem borde nå upp till HHD förutsatt att min bokade USA resa går att genomföra. Ett väldigt enkelt pch prisvärt sätt nu att säkra dessa stays på hemmaplan.

Kul att du bokade in dig på Hilton Slussen! Jag förmodar att du har reviderat din spådom från igår att hotellet straxt stänger en period?

• Gilla
Reactions: HMJ
@apknug Jag förstår att det kan tyckas konstigt för Dig som kanske inte har erfarenhet med hotellbokningar så jag ska prova förklara för Dig.

Hilton hade en avbokningsbar rate under 750sek dessa nätter. Den raten betyder att det inte kostade mig något alls nu att boka några nätter först nästa år. Dessa behövs som komplement för status (som kan nås med antal nätter och ger förmåner) om en redan bokad resa blir av. I annat fall kan kan jag alltid avboka dessa på Slussen utan kostnad.

Jag tror fortsatt inte det är hållbart med dessa nivåer om de nu inte får hjälp som jag skrev och du även citerade.

Lite OT men för in lite inputs i diskussionen ändå!

Nja det finns knappt några sådana nu väl? Lufthansagruppen och British Airways har sedan många år tillbaka bott i Uppsala. Jag vet inte vad Air France/KLM gör men annars är det väl bara Emirates och Qatar numera?

Tror att AF/KLM bor på Radisson Blu "Arlandia" eller vad det heter?

Emirates bor på Sheraton, har vänner som är Crew som man suttit på avstånd på bänken utanför och träffat (under coronatiderna). I början av tiden efter den värsta perioden av Corona så flög Emirates med dubbla crew så de inte övernattade alls i Stockholm.

Qatar övernattar på Arlanda, iallafall gjorde dom det innan pandemin.
Qatar är boende på Clarion, i alla fall senast jag såg dem för 2 veckor sedan. Detsamma gäller även Ethiopian Airlines.

Thai Airways crew bodde uppe på Clarion Skanstull när de väl flög.

@apknug Jag förstår att det kan tyckas konstigt för Dig som kanske inte har erfarenhet med hotellbokningar så jag ska prova förklara för Dig.

Hilton hade en avbokningsbar rate under 750sek dessa nätter. Den raten betyder att det inte kostade mig något alls nu att boka några nätter först nästa år. Dessa behövs som komplement för status (som kan nås med antal nätter och ger förmåner) om en redan bokad resa blir av. I annat fall kan kan jag alltid avboka dessa på Slussen utan kostnad.

Jag tror fortsatt inte det är hållbart med dessa nivåer om de nu inte får hjälp som jag skrev och du även citerade.
Lite som att boka SAS flyg med 737-700 då.

Ha så trevligt och hoppas hotellet inte stänger som du tror att det ska göra så att du kan bo där.

Le ordentligt i repan för extra vouchers! Om det inte är stängt.

• Gilla
Reactions: HMJ
Toppen