Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

Före covid så var ju Hilton Slussen ett lite mer exklusivt hotell än vad crews normalt brukar bo på (dessutom lång transportsträcka från flygplatsen), tror inte att det är en stor inkomstkälla för dem.

Nu verkar man ha reviderat priserna igen, priserna är nere till 746 kr/natt. Helt galet.

Före covid så var ju Hilton Slussen ett lite mer exklusivt hotell än vad crews normalt brukar bo på (dessutom lång transportsträcka från flygplatsen), tror inte att det är en stor inkomstkälla för dem.

Nu verkar man ha reviderat priserna igen, priserna är nere till 746 kr/natt. Helt galet.
Jag kikade några helger igårkväll för framtiden, men hittade ingenting under 992:-/natten :(

Jag tittar på incheckning på fredagar. De datum jag kollat på är det 746 kr/natt under december-januari, som sedan sjunker till 709 (!!) kr/natt februari-mars.

Nu på fredag kostar det 746kr. En King Junior Suite with View kostar 1.353kr för en natt.
Kostar 1417,50 kr fre-sön 11-13 dec :)

I morgon onsdag kostar en natt 784 kr.

Screenshot_20201208-140347.jpg

Last edited:
Härlig räddningsaktion från oss på B.C idag. Jag har nog aldrig bokat så många nätter samma dag, och fortsatt några timmar kvar att fundera. Nu hjälper vi Slussen upp mot 10% beläggning och blir tackade med status tillbaka. :D

Mestadels NCC dock med otroligt värde tack vare överlappande kampanjer, men Jag har också bokat några helgstays på Hilton Slussen efter årsskiftet då jag med dem borde nå upp till HHD förutsatt att min bokade USA resa går att genomföra. Ett väldigt enkelt pch prisvärt sätt nu att säkra dessa stays på hemmaplan.

Last edited:
Härlig räddningsaktion från oss på B.C idag. Jag har nog aldrig bokat så många nätter samma dag, och fortsatt några timmar kvar att fundera. Nu hjälper vi Slussen upp mot 10% beläggning och blir tackade med status tillbaka. :D

Mestadels NCC dock med otroligt värde tack vare överlappande kampanjer, men Jag har också bokat några helgstays på Hilton Slussen efter årsskiftet då jag med dem borde nå upp till HHD förutsatt att min bokade USA resa går att genomföra. Ett väldigt enkelt pch prisvärt sätt nu att säkra dessa stays på hemmaplan.
Du bokar väl inte fredagen?
Jag har inte råd att konkurrera med er HHD som simpel HHG om uppgraderingarna!

@Rickard_O Ja sitter i samma gnagarbåt som Dig med HHG Så ingen fara där. Jag har dessutom enbart bokat NCC i år för Lifetimemål och fina uppgraderingar med högsta status där.

Hilton blir först nästa år då jag i bästa fall med lite normaliserat resande tänkt mig tjugo nätter där då för HHD (plus årets nätter) och en milestone bonus.

Toppen