Senaste nytt

Hilton London

Planerar ännu en resa till London, 19-22/12 vilket är senare än vad vi brukar åka i december. Svårt med ledighet nu när dottern går på gymnasiet så bara att gilla läget.

Som vi alla vet är hotellpriserna rätt saftiga denna tidsperiod och just nu har Hilton en sale. Frågan är om det är bättre att köra på salepriset som då innebär prepaid eller boka semiflex och hoppas på att priserna ska sjunka (känns inte troligt, men har som sagt var inte koll på priserna i slutet på december.

Salepriser:
Canopy by Hilton London City £576
Hilton London Tower Bridge £501,60
Hilton London Metropole £484,40

Vår trotjänare Hilton London Bankside ingick inte i rean denna gång, så har fått titta på andra alternativ.

Hilton London Metropole bodde vi på höstlovet 2023 och det var väl okej, men inte så mycket mera. Frukosten i restaurangen vill jag minnas som väldigt kaotisk och i loungen var det extremt trångt och det mesta var slut, dock så ligger det bra till prismässigt.

Hilton London Tower Bridge har jag inte bott på sedan 2015 så den upplevelsen känns ganska inaktuell. Någon som har bott där nyligen och kan ge sin input på det hela?

Canopy by Hilton London City är dyrast, men får fantastiska recensioner, så därför är den med i utbudet.

Så helt enkelt, tips och råd? Köra på Sale och nyttja försäkringar om resan skulle bli inställd p.g.a. sjukdom av någon ogrundlig anledning som vi inte känner till idag, eller köra på Semi-flex-raten och tro att priserna kommer sjunka, (känns inte realistiskt, men har som sagt var inte koll på priserna i slutet på december i London).

Jag tycker Hilton Tower Bridge är ganska tråkigt imho.

Om vi kollar på dina alternativ, så hade jag låtit planen för Londonvistelsen avgöra.

Metropole ligger västerut. Canopy mer österut. Välj det som passar er vistelse bäst.

Jag har inte testat Canopy ännu, men är riktigt sugen på det. Bara hört bra grejer - och sen ligger det också i mina gamla hoods.

Jag tycker Hilton Tower Bridge är ganska tråkigt imho.

Om vi kollar på dina alternativ, så hade jag låtit planen för Londonvistelsen avgöra.

Metropole ligger västerut. Canopy mer österut. Välj det som passar er vistelse bäst.

Jag har inte testat Canopy ännu, men är riktigt sugen på det. Bara hört bra grejer - och sen ligger det också i mina gamla hoods.
Metropole ligger klart sämst till, men ingen av de övriga två är bra för allt. Får klura en stund till. Vad är det som gör att du tycker Hilton Tower Bridge är tråkigt?

Toppen