Senaste nytt

Hilton eller Conrad i Osaka, eller något helt annat?

Maja

Medlem
Blir premiär i Japan för vår del i mitten på april 2019 och jag funderar lite på upplägget av vår resrutt.

Har tittat lite på två nätter i Osaka och funderar på om vi ska välja Hilton eller Conrad? Vad jag kan se så verkar Hilton ligga betydligt bättre till sett till närheten till tågstationen. Vi kommer åka tåg till Kyotot och eventuellt även till Nara.

Det är 2 vuxna och en 10-åring. På Conrad fungera det med Twin Bed, men på Hilton kommer vi behöva en extrasäng. Just nu går det ej att boka deras billigaste Twin Bed room för poäng på Hilton då det endast verkar finnas rökrum vilket vi under inga omständigheter vill ha.

Kontantbetalning så ligger Hilton billigare, men det är inga jättestora prisskillnader. Är HHD idag, men ramlar troligen ner till HHG när det är dags för vår resa om det kan spela in i vårt val av hotell.

Tar tacksamt emot tips och råd! Eller är det så att vi ska titta på något annat hotell och helt strunta i att jag har status hos Hilton?

Osaka och funderar på om vi ska välja Hilton eller Conrad?
Osaka Hilton har jag bott på, så jag kan inte uttala mig om Conrad.
Med sina 35 våningar är det en fördel att bo högt upp, vi bodde på "business floor" #30 och det var egen incheckning i Executive Loungen.
Medan de förberedde pappren fick vi varma servetter och ett glas juice. Det var under hela vistelsen ett mycket angenämt hotell med utmärkt service.
Vi åt frukost i loungen varje dag, så hur det var i matsalen kan jag inte uttala mig om. Mitt emot hotellet ligger stationen Osaka, där lokaltågen går ifrån. Shin-Osaka ('nya Osaka'), dit man kommer med Shinkansen, ligger någon km bort.
Ett stort shoppingcenter ligger granne med hotellet, så det är inte så ödsligt, som detta vykort visar:
Scan-180615-0001.jpg

Jag har också bara bott på Hilton (i Osaka), men kan tillägga att frukosten i loungen motsvarar den i stora matsalen. Fast lugnare miljö, fräschare med "små" portioner upplagda och så klart mycket trevligare utsikt.
Däremot var loungen väldigt full på kvällarna, en kväll fick vi t.o.m. vända tillbaka till rummet men blev med japansk effektivitet och artighet uppringda en kvart senare när det fanns plats.

Bodde på Marriott i Osaka för 3 veckor sedan som var riktigt bra!!! Hotellet är 290m högt och receptionen ligger på 19:e våningen. Loungen på 39:e våningen bjöd på ett riktigt bra utbud av mat samt dryck. Vi hade ett rum på 58:e våningen med magisk utsikt över Osaka.

@Juancarlos För tillfället går det ej att boka där då vi kommer vara 3 personer i rummet vilket inte deras system tillåter. Ska kolla upp hotellet senare om det är möjligt då det är vår 10-åriga dotter som är med om det är möjligt ändå. Tack för tipset!

Har själv börjat titta på Hotell i Osaka inför nästa påsk, funderar bl.a. Conrad, Ritz Carlton eller St Regis.
minimikravet är att det skall finnas en "executive lounge" helst med grattis Champagne... ;-)
Någon som kan ge något tips. Har inga kort/poäng utan får vackert betala kontant...

Har själv börjat titta på Hotell i Osaka inför nästa påsk, funderar bl.a. Conrad, Ritz Carlton eller St Regis.
minimikravet är att det skall finnas en "executive lounge" helst med grattis Champagne... ;-)
Någon som kan ge något tips. Har inga kort/poäng utan får vackert betala kontant...

Perfekt, för att man är otroligt begränsad i Japan med kort. Cash is king här :cool:

Så jämförelse mellan Hilton Osaka och Conrad Osaka?

Vi kommer göra en dagsutflykt till Kyoto och ev. besöka Nara och Himeji-slottet.

Är det något som kan avgöra om jag bör välja det ena hotellet framför det andra? Har förstått att Hilton Osaka ligger närmare tågstationen(?).

Tillskillnad från @toer00 så behöver jag ingen lounge med gratis Champange! ;)

Men bor gärna bra. Firar dotterns 10-årsdag på plats i Osaka.

Toppen