Senaste nytt

Hilton eller Conrad i Osaka, eller något helt annat?

Jag kanske har missat, när är du där?
Åker själv till Osaka i mitten av mars och tvekar vilket av Hilton hotellen jag skall välja.
I Osaka kommer vi vara vara 15-17 april, så du är där före mig. Du får gärna återrapportera vad du tycker.

Vad jag har läst och så verkar båda vara bra. Hilton ligger närmare tågstationen vilket hade varit ett plus för oss. Men på Conrad så kan dottern dela säng med mig om det kniper, men på Hilton får vi betala extra för en säng till henne. Barn bor gratis på Conrad, men ej på Hilton då barn över 6 år räknas som vuxna. Dessutom får jag för mig att Conrad bör rimligen vara lite bättre, lite lyxigare och lite finare. Det är dotterns födelsedag så vore skoj att få skämma bort henne lite extra. Var bara en poängskillnad på 10k per natt ändå mellan hotellen så valet föll på Conrad för vår del just nu iaf. Är iof lång tid kvar så kanske hinner ångra oss innan det väl är dags att åka.

14 - 18 april... Conrad eller IC, har ingen status på något hotell, så får bli Virtuoso eller dyl...
När jag tittade så övervägde jag Ritz Carlton via ett Ritz STARS ombud verkade riktigt fint, var där för kort tid så jag tog ”billigaste” option via Expedia men annars hade jag gärna lyxat till det men då vill jag ha lite tid på hotellet

Nu bokat om till St Regis fick ett RIKTIGT bra pris där... plus läget känns riktig bra!
Får dock ge avkall på Loung men kan köpa några flaskort fr. taxfree i SIN och ta med mig... :D
Går nog plus ändå... ;)

Bodde på Hilton i Osaka för ett par år sedan men utan executive/lounge access (det var lite snålt med recognition för HHG). Hursomhelst så var det väldigt bullrigt på den vanliga frukosten. Väldigt bra utbud och kvalitet på den annars. Hotellet var bra i övriga hänseenden. Centralt, nära till kommunikationer också.

Toppen