Senaste nytt

Hilton Bali billigt nu.

andersl

Medlem
Jag har några frågor till ni som har varit både här och på Conrad:
1. Hur är stranden? Conrad är ganska dålig tycker jag.
2. Hur är det för barn? Vad finns?
3. En stor nackdel på Conrad enligt min dåvarande gravida sambo var att det fanns ingenting man kunde promenera till på kvällarna i form av restauranter och dyl. Inte helt rätt, men hon mådde sådär stora delar av vistelsen så jag behöver komma med en positiv överraskning ;) Så hur är det runt Hilton?

Jag har inte varit på Conrad så kan inte jämföra, men tyckte att stranden vid Hilton var rätt bra bra.
Dock tycker jag att hela hotellet och pool området var rätt slitet, var där i april med våra två barn (1 och 5 år då).
Mycket apor överallt som även kom in på rummet och tog mat om man glömde att stänga.
Går att promenera till Ritz Carlton och Apurva Kempinski som båda har bra restauranger, Koral på Apurva var riktigt bra.
Förutom dessa två så är det väldigt långt att gå till nånting.
 

Senator

Moderator
Jag har inte varit på Conrad så kan inte jämföra, men tyckte att stranden vid Hilton var rätt bra bra.
Dock tycker jag att hela hotellet och pool området var rätt slitet, var där i april med våra två barn (1 och 5 år då).
Mycket apor överallt som även kom in på rummet och tog mat om man glömde att stänga.
Går att promenera till Ritz Carlton och Apurva Kempinski som båda har bra restauranger, Koral på Apurva var riktigt bra.
Förutom dessa två så är det väldigt långt att gå till nånting.

Stort tack! Finns det några vattenrutschkanor eller liknande? Lekrum?
 
Jag har några frågor till ni som har varit både här och på Conrad:
1. Hur är stranden? Conrad är ganska dålig tycker jag.
2. Hur är det för barn? Vad finns?
3. En stor nackdel på Conrad enligt min dåvarande gravida sambo var att det fanns ingenting man kunde promenera till på kvällarna i form av restauranter och dyl. Inte helt rätt, men hon mådde sådär stora delar av vistelsen så jag behöver komma med en positiv överraskning ;) Så hur är det runt Hilton?
Vi bodde på både Conrad och Hilton med en 7 månaders bebis 2019:
1. Stranden och poolområdet upplevdes som ganska trång och stökig med mkt folk. Finns en strand till höger om hotellstranden som var lite mer öde. Vi föredrog dock badmöjligheterna på Conrad med deras pool med fejkstrand - stranden på Conrad nöjde vi oss med att titta på.
2. Ett stort minus på Hilton var nivåskillnaderna för oss med barnvagn. Det var även lång väntetid på hissarna. Fick även besök av en hungrig apa som hoppade in i hotelrummet från balkongen och norpade en frukt. Kul att se men kändes lite otryggt med en liten bebis i rummet.
3. Det var inte supermycket som vi kunde se i det omedelbara närområdet av Hilton. Med det sagt så tog vi inga längre promenader utanför området så det är mkt möjligt att vi missade något.

Överlag uppskattade vi Conrad mycket mera. Min sambo beskrev Hilton som ett trött charterhotell. Servicen var oändligt mycket bättre på Conrad och vi uppskattade den mer lugna känslan av oas som det hotellet hade. Med äldre barn så kanske det lite mer vilda Hilton faller bättre in i smaken men jag är tveksam. Vi kommer nog inte att återvända dit och i så fall blir det en poolvilla.

Ska tilläggas att vi bodde några nätter i en hyrd poolvilla i Seminyak också och det passade bäst som liten familj. Närmare till saker att göra på kvällarna och skönt att ha sin egen lilla oas. Kocken som ingick var ett enormt välkommet inslag :)
 

Senator

Moderator
Vi bodde på både Conrad och Hilton med en 7 månaders bebis 2019:
1. Stranden och poolområdet upplevdes som ganska trång och stökig med mkt folk. Finns en strand till höger om hotellstranden som var lite mer öde. Vi föredrog dock badmöjligheterna på Conrad med deras pool med fejkstrand - stranden på Conrad nöjde vi oss med att titta på.
2. Ett stort minus på Hilton var nivåskillnaderna för oss med barnvagn. Det var även lång väntetid på hissarna. Fick även besök av en hungrig apa som hoppade in i hotelrummet från balkongen och norpade en frukt. Kul att se men kändes lite otryggt med en liten bebis i rummet.
3. Det var inte supermycket som vi kunde se i det omedelbara närområdet av Hilton. Med det sagt så tog vi inga längre promenader utanför området så det är mkt möjligt att vi missade något.

Överlag uppskattade vi Conrad mycket mera. Min sambo beskrev Hilton som ett trött charterhotell. Servicen var oändligt mycket bättre på Conrad och vi uppskattade den mer lugna känslan av oas som det hotellet hade. Med äldre barn så kanske det lite mer vilda Hilton faller bättre in i smaken men jag är tveksam. Vi kommer nog inte att återvända dit och i så fall blir det en poolvilla.

Ska tilläggas att vi bodde några nätter i en hyrd poolvilla i Seminyak också och det passade bäst som liten familj. Närmare till saker att göra på kvällarna och skönt att ha sin egen lilla oas. Kocken som ingick var ett enormt välkommet inslag :)

Stort tack! Jag tänkte faktisk på en 2-rums villa i så fall med svärisarna också. Vår kille kommer vara 4½ när tanken är att resa så vi är förbi barnvagnen då :) Vi blev så sjukt sugna på bara bo i resortvillor efter Maldiverna så när jag ser 2-rums villa för 2.000kr natten känns det som läget att boka :cool:
 

andersl

Medlem
Stort tack! Finns det några vattenrutschkanor eller liknande? Lekrum?

Det fanns lekrum, men allt sånt var covid stängt när vi var där.
Stränderna helt tomma, och bara ett av hotell tornen öppna.
Det fanns 2-3 mindre vatten rutschkanor.

@RollingStone`s beskrivning som ”trött charter hotell” är klockren!
Och instämmer helt om nivåskillnader och väntetider på hissar, trots att det var nästintill tomt när vi var där.

Efter ha varit på Ritz Carlton`s och Apurva`s pool områden och restauranger hade vi knappt lust att gå tillbaks till Hilton.
 

MartinH

Medlem
Jag har några frågor till ni som har varit både här och på Conrad:
1. Hur är stranden? Conrad är ganska dålig tycker jag.
2. Hur är det för barn? Vad finns?
3. En stor nackdel på Conrad enligt min dåvarande gravida sambo var att det fanns ingenting man kunde promenera till på kvällarna i form av restauranter och dyl. Inte helt rätt, men hon mådde sådär stora delar av vistelsen så jag behöver komma med en positiv överraskning ;) Så hur är det runt Hilton?
1. Badet på Hilton tycker jag är rätt kasst, mycket bös i vattnet och strömt, men det kan ju variera med väder och säsong. Conrad är inte jättebra, men bättre.
3. Vad jag såg finns inget än andra hotell runt Hilton, på Conrad så finns det gott om restauranger några minuters promenad bort.

Lounge är bättre på Hilton.
 

Tostarp

Medlem
Jag har bott på båda ganska mycket och har skrivit ganska många inlägg i de tidigare trådarna om skillnad mellan dessa båda hotellen. Med reservation för att saker o ting har förändrats under Covid mht servicenivåer etc så vill jag dock skriva lite till.

Det är en enorm skillnad mellan hotell vs villa på Hilton. Bor man inne i villa-delen så kommer inte övriga hotellgäster in dit (men du kan gå ut till övriga hotellet!). Villa-delen har egen lounge och egen (24h) servicepersonal. Jämför lite med 'Private Room' i Singapore. Hotelldelen är mycket riktigt en klassisk Hilton/Charter/Strand och inget riktigt speciellt att skriva om utan är ett trevligt hotell vid stranden med allt vad det innebär. Från villa-delen är det bara några minuters promenad till hotell-delen om man vill utnyttja vattenrutschkanor etc etc. Efter det kan man 'gå hem' till sin villa o bara njuta. Tex har hotell-delen en 'vanlig' exec-lounge typiskt 'halvstökig' med halvpackade Amerikaner etc. Man kan också bada i en speciell 'exec-pool' i hotell-delen men varför göra det när man har en egen i villan...

Som jag skrev i en tidigare tråd så stannade jag och min hustru senaste rundan HELA vistelsen i och runt vår villa. Vi gick inte ut på tio dagar för att vi ansåg inte att vi behövde. Med detta sagt så är vår infallsvinkel a) Jag har jobbat extremt mycket i Asien och har inget behov av att gå ut o äta 'streetfood'. b) Vi har inget behov av att gå ut på kvällen och 'leta efter en mysig restaurang' (Maten är likadan på hotellet). c) Vi är inga strandmänniskor (Vattnet i Asien är ofta ganska skitigt och fullt med plast.).

Villorna brukar ligga prismässigt på en nivå som vanligt folk helt enkelt inte har råd med, delvis pga den mycket höga sevicenivån. Under många vistelser så har vi sett folk som kommit och bara stannat en-två nätter där dom helt enkelt inte har råd med mer.

Det finns enrumsvillor med både havsutsikt och de utan. Är väl lite smaksak vad man föredrar. Men hela upplägget med uteduschar etc är fantastisk och planläggningen är supermysig för ett par. Man kan gå omkring helt naken om man vill utan insyn. Jag tog en video för ca tre år sedan och ska se om jag fattar hur man lägger upp den?

Kombinerar man detta med HHD så är det inte mycket som kan gå fel.

Nu till Conrad. Om jag hade behövt välja ett vanligt rum/exec/svit så hade jag valt Conrad före Hilton. Conrad är mer nyrenoverat och har mer typer av rum att välja mellan. Conrad håller högre 'lyx-känsla' överlag och betydligt mindre 'charter-känsla' jämfört med Hiltons hotell-del. Vi har också testat Conrads 'penthouse' som jag inte fann så där jättespeciell då det var insyn från alla håll. Har dock INTE testat villorna på Conrad men har kikat in och det tilltalade mig inte pga litenheten.

Conrads 'uppsida' är exec-delen med dess exec-lounge och restaurang i botten. Loungen är en av den bästa jag har varit i. Tyst, lugn och mycket hög service-nivå. Som HHD har man ju alltid tillträde hit oavsett rumstyp. Om man inte är HHD så är nog ett exec-rum på Conrad ett måste annars tror jag man blir besviken. Exec-har också egen pool, egen bit av stranden etcetc. Jag har för mig att exec har någon form av 'barn-fritt' men jag är inte säker. Bör nog kollas upp innan av den som tänkte ta med barnen hit.

Båda hotellens stränder är inget att åka hit för, det är strömt, bullrigt, brant, skitigt och definitivt inget för barn. Däremot är poolområdena bra och barnvänliga.

Min resa i Januari hit (som nu precis blev flyttad) bestod av 10 dagar Hilton-villa och 4 dagar Conrad exec-svit. 10 dagars total avkoppling med full service 24h för att därefter ta några dagar med dagsutflykter med ett 'vanligt rum' eftersom man då mest är på rummet och sover. Med tanke på priset nu så är det en nobrainer att ta villan hela tiden eftersom det inte finns någon anledning att behöva flytta på sig för att minska priset.

Vi har nu för för vår nya bokning i September bokat två st enrumsvillor (förhoppningsvis med svärföräldrarna). Som jag skrev innan så är priset för en tvårumsvilla oftast dubbelt så högt som en enrumsvilla. Jag vill inte ha svärföräldrarna boendes i samma hus som jag, men hemskt gärna i huset intill.

Det som återstår att se är hur Covid har slagit på servicenivån. Allting har ju en kostnad och 24h Butlerservice för trettonhundra spänn kan ju förefalla en omöjlig ekvation.

Men som sagt sök i trådarna bakåt så får ni svar på flera av era frågor om hur det är (eller har varit?) på båda dessa resorter.
 

LarsCph

Medlem
Stort tack! Finns det några vattenrutschkanor eller liknande? Lekrum?


Inte relaterat till hotell, men om man gillar vattenrutschkanor så är Waterbom absolut att rekommendera. Vi har varit där ett par gångar och der är kul för stora och små. Boka privat gazebo så går det att vila där och man kan köpa mat i parken som då laveras till gazebon.
 

Tostarp

Medlem
Ok tillbaks på Hilton för en fjortondagars vistelse :)

Fick efter mycket av och ombokande tidigt i våras skippa Conrad denna gången och kör 100% Hilton-villa denna gången. Jag var grymt nyfiken på hur service-nivån ändrats/försämrats pga Covid och andra grejor. Trots allt är villan bokad för ca 1800kr natten (inkl skatter) så man väntade sig inte mycket. Döm om min förvåning när det visar sig att allt är som innan Covid!!

Nu strax iväg till 'Villa-loungen' för lite exklusiva drinkar m tilltugg. Tjohej...!!
 
Toppen