Senaste nytt

Hilton Bali billigt nu.

Tostarp

Medlem
Bokade om inför resa till Hilton Bali i Januari och priset sjönk med väldigt mycket.

En poolvilla kan man nu få för SEK1100 kr, vilket är extremt prisvärt. Trerums 'President pool villa' för SEK 4.400.

Och ja, det ser ut som Bali hinner öppna upp tills dess...annars är det bara att boka av...
 
Varit så rätt länge! Bokat Conrad 14 nätter i December för 8500SEK totalt sen är väl frågan om landet kommer öppna för resten av Europa utan karantän.
 

Tonton

Medlem
Likt @simon_says91 så har jag haft Bali bokat länge.

9 nätter i 298m2 stora "1 king bedroom pool villa" bokat i December full flex för 1500kr natten. 1100 kom man ner till tidigare med oflexibel rate.

Min bokning ska tyvärr avbokas, då jag har valt att istället spendera december i Thailand.


Men om priserna kvarstår så ska man kanske göra lite bokningar längre fram... :)
 

Tostarp

Medlem
Fick besked om att vårt flyg till Bali i Jan2022 med Turkish ställts in. Tog ungefär 3 min (!!!) med SAS kundtjänst att flytta hela resan till Sep2022.
Iallafall så bokade jag om Hilton till dessa datum. Det verkar vara samma låga priser tom Okt2022 och avbokningsbart tre dagar innan ankomst. Dvs ca SEK1300 för en villa. Mycket bra pris.
 

pswe

Medlem
Fick besked om att vårt flyg till Bali i Jan2022 med Turkish ställts in. Tog ungefär 3 min (!!!) med SAS kundtjänst att flytta hela resan till Sep2022.
Iallafall så bokade jag om Hilton till dessa datum. Det verkar vara samma låga priser tom Okt2022 och avbokningsbart tre dagar innan ankomst. Dvs ca SEK1300 för en villa. Mycket bra pris.
Lite liknande observation här, flyttade våra flyg från Nov21 till Okt22. Hotellen något dyrare än de jag avbokade, men fortsatt väldigt bra pris på Hilton. Tänkte inleda med några dagar på Radisson för att variera.
 

andersl

Medlem
Fick besked om att vårt flyg till Bali i Jan2022 med Turkish ställts in. Tog ungefär 3 min (!!!) med SAS kundtjänst att flytta hela resan till Sep2022.
Iallafall så bokade jag om Hilton till dessa datum. Det verkar vara samma låga priser tom Okt2022 och avbokningsbart tre dagar innan ankomst. Dvs ca SEK1300 för en villa. Mycket bra pris.

När i Januari var bokningen?
Bokade DPS-IST-ARN med Turkish den 22 januari häromdagen.
 

Tostarp

Medlem
Var ditresa var 14/1 och hemresa 29/1. Det var ditresans ben IST-DPS som ställdes in. Men det var ganska exakt två månader innan avresa som det första mailet från Turkish damp ner. Sen dröjer det tre-fyra dagar innan mailet från SAS dyker upp.

Jag vet således inte om även DPS-IST blev inställt då jag bokade om innan. Du lär bli varse 22/11...
 

Tostarp

Medlem
Googlar man runt lite så ser man att flygplatsen DPS officiellt är öppen men att inga bolag landar där. Vad jag förstår så är det lite ledtid på att öppna upp rutter då man från Bali varit otydliga/sena med klara besked. Men dom flesta flygbolag verkar vilja smyga igång någongang under Januari...
 

Senator

Moderator
Jag har några frågor till ni som har varit både här och på Conrad:
1. Hur är stranden? Conrad är ganska dålig tycker jag.
2. Hur är det för barn? Vad finns?
3. En stor nackdel på Conrad enligt min dåvarande gravida sambo var att det fanns ingenting man kunde promenera till på kvällarna i form av restauranter och dyl. Inte helt rätt, men hon mådde sådär stora delar av vistelsen så jag behöver komma med en positiv överraskning ;) Så hur är det runt Hilton?
 

andersl

Medlem
Är bokad till Bali med Singapore Airlines den 24/12, dom har bokningsbara flighter med start den 15/12.
Sen får vi se om dom flyger eller om det blir till att ta sig till Bali inrikes vägen istället.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen