Senaste nytt

Hilton Bali billigt nu.

MrRob

Medlem
Ok tillbaks på Hilton för en fjortondagars vistelse :)

Fick efter mycket av och ombokande tidigt i våras skippa Conrad denna gången och kör 100% Hilton-villa denna gången. Jag var grymt nyfiken på hur service-nivån ändrats/försämrats pga Covid och andra grejor. Trots allt är villan bokad för ca 1800kr natten (inkl skatter) så man väntade sig inte mycket. Döm om min förvåning när det visar sig att allt är som innan Covid!!

Nu strax iväg till 'Villa-loungen' för lite exklusiva drinkar m tilltugg. Tjohej...!!

Personalen har knappast koll på om du betalat 1800:- eller 5000:- per natt så det är ju inte konstigt att de behandlar er som "alla andra" som också hyr en villa. Men bra pris!
 

pswe

Medlem
Ok tillbaks på Hilton för en fjortondagars vistelse :)

Fick efter mycket av och ombokande tidigt i våras skippa Conrad denna gången och kör 100% Hilton-villa denna gången. Jag var grymt nyfiken på hur service-nivån ändrats/försämrats pga Covid och andra grejor. Trots allt är villan bokad för ca 1800kr natten (inkl skatter) så man väntade sig inte mycket. Döm om min förvåning när det visar sig att allt är som innan Covid!!

Nu strax iväg till 'Villa-loungen' för lite exklusiva drinkar m tilltugg. Tjohej...!!
Härligt!
Tack för update.
Ni hinner lämna innan vi kommer i början av Oktober, men har ett liknande upplägg som väntar, galet bra pris.
Flög ni med Turkish som planerat? Om så, hur var upplevelsen?
 

Tostarp

Medlem
Turkish blev det. Dock blev ditresan som planerat dvs CPH-FRA-IST-DPS med väldigt mycket dötid. Dessutom mitt i natten vilket gjorde det ännu sämre. Typ från IST 02.00. Man är inte så sugen på en trerätters just då.

Jag ringde faktiskt till SAS och frågade några dagar innan avresa om vi kunde ta CPH-IST direkt, men dom vägrade fastän det fanns plats. Jag vet att det är married segments men jag vädjade och sa att SAS tjänar på det, vi tjänar på det. Men det var ändå Njet.

Visar en bra bild
 

Attachments

  • 20220916_205358.jpg
    20220916_205358.jpg
    37 KB · Visningar: 142

Tostarp

Medlem
Glömde svara ang Turkish.

Dom är jättebra. Bra säng, bra mat och bra lounge. Jag tror gemeneman inte förstår hur stort flygbolag detta är.

Själv väljer jag aktivt bort detta bolag pga ideologiska skäl. Men det funkade inte denna gången...
 

Tostarp

Medlem
Hotellet är fullbokat kommande vecka. Verkar som om Bali är tillbaks i full rulljans. Mycket Europeer på hotellet.

Igår var det 'Friday-barbecue Balinese style' i trädgården med uppträde av dansare etc. Ca SEK 250 (exkl dryck) och mycket väl värt pengarna.

Jag är HHD och blir tilltalad med namn nästan var jag än rör mig i hela hotellkomplexet. Annorlunda jämfört med innan. Mycket mystiskt var vid frukosten imorse när vi slumpmässigt tog den stora frukostrestaurangen så fick vi bord med 'Diamond-skylt' utan att ens uppgett rumsnummer. Detta vid en matsal med kanske 200 personer i omlopp. Dvs full 'recognition' överallt. Kan kanske ha med att göra att vi bott i villa flera ggr, men magkänslan känns inte så. Känns mer som om Hilton överlag 'spottat upp sig' med tanke på just 'recognition'?
 

Tostarp

Medlem
Varit här i fem dagar nu. Vi funderar så smått på att ev röra oss utanför hotellet (förra gången var vi inte ute alls :) ). Vi kikar ev på något att se med hyrd bil+chaufför men har inte bestämt oss. Ev tar vi en sväng till det nya LXR-hotellet och kikar lite där för att se om det kan vara något inför framtida resor.

Om det är någon av er som ska hit och inte ska bo i villa så vill jag varna för att den vanliga exec-loungen är stängd. Vi gick en sväng dit igår och den verkar helrenoveras (och det finns ingen ersättningslounge vad jag förstod). Oklart när den är färdig. Men som som jag skrivit innan så hade jag föredragit Conrad alla dagar i veckan om det är icke villa-boende man vill ha.

Vi tog frukost idag i den stora matsalen och det är verkligen fullt nu. Ca 300 gäster i en matsal med högt i tak ger väldigt mycket hög känsla av skolmatsal och väldigt lite semesterkänsla. Matutbudet är dock mycket bra (finns i princip allt) dock med mycket köer, barnskrik och tappade tallrikar. Att gå tillbaks till villa-delen är som att komma till en annan planet.

Nu kryper vi in i vår Gazebo och ser om man kanske skulle göra ingenting en dag till...hmmm...
 

Tostarp

Medlem
På den sjunde dagen hände det...!

Vi tog en taxi ner till Kuta och gick på restaurang (Brazilian Aussie Barbecue :) ). Mycket trevligt och mycket gott kött.

Dock efter ett par timmar så tröttnade vi på linneförsedda, överförfriskade och skränande Australiensare och Engelsmän, och tog en taxi tillbaks.

Får se om vi gör ett andra försök snart...
 

Tostarp

Medlem
Tjaha då var det snart dags att dra sig hemåt. Fantastiskt vistelse till ett lika fantastiskt pris.

Lite feedback till er som planerar att komma hit jämfört hur det varit innan:
- Man kan inte få 'afternoon tea' i sin villa längre. Måste alltså bege sig till lounge för detta.
- En del pryttlar i utedelen nära Gazebon är borttagna typ kaffemaskin etc.
- Ingen minibar öht. Man måste isåfall beställa dit en minibar innan man kommer.
- Tydligen har man en deal med de gäster som har de dyraste sviterna i hotellkomplexet att dom får nyttja Nusa Dua loungen. Har inte blivit riktigt klok på hur det funkar men det verkar vara 'riktat' till vissa gäster/status/rumstyp. Detta har gjort att vissa kvällar har det varit proppfullt och andra halvfullt.

Vet inte om det varit tydligt innan men det finns två typer av villor. Med 'havsutsikt' och utan. De som inte har 'havsutsikt' har en mur istället. Personligen bryr jag inte mig så mycket om vilken typ då jag mest är ute efter lugnet, men det kan vara bra att veta så att man inte blir besviken.

Fö som i hela branschen över hela världen just nu, väldigt mycket ung oerfaren personal som är mer 'reaktiv' isf 'proaktiv' jämfört med innan Covid. Dvs man måste vara mycket tydlig med vad man vill ha och när.

Over and out...
 
Toppen