Senaste nytt

Hilton - 2nd Guest stays free

Maja

Medlem
Det finns också familjerum med en kingsize och jag tror det är ett par enkelsängar. Vet dock inte hur det är med tillgängligheten.
Har hittat det också, men fullt så stort rum behöver vi inte. Vi klarar oss fint med en bäddsoffa alt. extrasäng till den då snart 9-åriga dottern. :)
 

FredrikW

Medlem
Ska stanna en natt med familjen i Stockholm, Hilton har inga familjerum tillgängliga online, kan man boka ett vanligt och lägga till en extrasäng? Barnen är 4 och 6, så minst ett barn brukar sluta i vår säng ändå. Är HHG.
 

Tostarp

Medlem
Du får alltid ett extra rum för halva priset inom Europa om du har barn (=1,5ggr rumspriset fast för två rum). Obs går ej att boka online utan endast via tfn-samtal.

Ibland har man tur och får två rum med 'connecting door'. Har du då 4- och 6-åringen i det andra rummet med dörren på glänt är det perfekt om man vill mysa lite med hustrun :)
 

Maja

Medlem
Gäller inte 2nd guest for Free vid poängbokningar?

Planerar vår kommande resa till Tokyo och fick svar via mail att jag skulle boka 2 vuxna som dotter blir gratis i extrasäng tack vare ”spouse free” som de själva skrev. Nästa mail där jag ville kolla om det gick bra med Kingbed room och att plats finns för extrasängen så har de nu plötsligt skrivit att det ej gäller vid poängbokningar. Hittar inget via appen att det inte gäller då.

Någon som kan peka mig i rätt riktning vad som gäller? Stämmer detta, eller är det något Hilton Tokyo har bestämt själva?!?
 

Jönsson

Medlem
Gäller inte 2nd guest for Free vid poängbokningar?

Planerar vår kommande resa till Tokyo och fick svar via mail att jag skulle boka 2 vuxna som dotter blir gratis i extrasäng tack vare ”spouse free” som de själva skrev. Nästa mail där jag ville kolla om det gick bra med Kingbed room och att plats finns för extrasängen så har de nu plötsligt skrivit att det ej gäller vid poängbokningar. Hittar inget via appen att det inte gäller då.

Någon som kan peka mig i rätt riktning vad som gäller? Stämmer detta, eller är det något Hilton Tokyo har bestämt själva?!?
Hur gammal är dottern?
 

Maja

Medlem
Hur gammal är dottern?
10 år. Enligt information på hotellets hemsida så ska alla barn över 6år bokas som vuxen. Har uppgivit dotterns åker hela tiden i min mailkontakt med dem och det var hotellet själva som uppgav att jag skulle boka 2 vuxna.

Vad jag undrar över är hur det inte kan gälla vid poängbokning, men betald?!?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jönsson

Medlem
10 år. Enligt information på hotellets hemsida så ska alla barn över 6år bokas som vuxen. Har uppgivit dotterns åker hela tiden i min mailkontakt med dem och det var hotellet själva som uppgav att jag skulle boka 2 vuxna.

Vad jag undrar över är hur det inte kan gälla vid poängbokning, men betald?!?
Second guest stays free gäller vid alla bokningar som ger stays, dvs också poängbokningar. Det finns dock undantag och det är om frukost ingår i bokningen. Dvs hotell där frukost ingår i priset och bokningsdeals där frukost är inkluderat. Med andra ord ska 2nd guest stays free inte gälla på tex Hampton.
Edit: har dock aldrig stött på problem ens på Hampton med detta.
 

Jönsson

Medlem
10 år. Enligt information på hotellets hemsida så ska alla barn över 6år bokas som vuxen. Har uppgivit dotterns åker hela tiden i min mailkontakt med dem och det var hotellet själva som uppgav att jag skulle boka 2 vuxna.

Vad jag undrar över är hur det inte kan gälla vid poängbokning, men betald?!?
Det låter helt felaktigt. Hänvisa till villkoren. (Läs igenom själv först)
 
Toppen