Senaste nytt

Hertz på Miami flygplats och Gold 5 star/Amex Platinum - välja vilken klass?

Xilan

Medlem
Otroligt smidigt som Guldmedlem var det.
Jag hänvisades ner i garaget direkt via skyltar. Där nere stod en kvinna med en surfplatta och frågade efter namn. Hon knappade lite och informerade sedan att min bil stod på plats 432. En personal tyckte att vi hade mycket och hjälpte mig till bilen. "This is your car. Take care now." Nyckeln satt i.
Sedan var det bara att packa in sakerna och vid utpassagen visa upp sitt körkort.
Ingen uppgradering.
 

jonah

Medlem
Otroligt smidigt som Guldmedlem var det.
Jag hänvisades ner i garaget direkt via skyltar.
Suveränt! Tack för recensionen! Jag antar att du hade även förbetalt din bokning? Det lutar nog mot att jag lägger till några hundralappar till en högre klass då..

Edit: Vilken bil fick du förresten?
 

Sleipner

Medlem
Är helnöjd med Hertz på MIA I princip behöver du ingen kontakt alls med någon förutom sista "kuren" då när du kör ut, bara gå direkt till disken där ditt namn visar vilken plats bilen står på, sen bara lasta I och köra ut,

är 5 star och har blivigt uppgraderad ett par ganger då ex vis från Suburban till Escalade eller Nissan till 300C
 

JohnR

Medlem
Ni som bokat i L4, vilka bilar har ni fått?

Står i valet att hyra en L4 på Hertz eller ffar (full size, tahoe) på Alamo, samma pris. Alamo lockar.
 

Kricka

Medlem
Hyrde av Alamo (förbetalt) i februari. Trevlig personal ! Beskedet var att åk ner till parkeringen
och välj den modell som passar er. Då väskorna (anpassade för shopping) var rätt stora så
kunde vi prova var det fungerade bäst. Vi blev även erbjudna att ta en van om vi så önskade
men det blev en Jeep till slut.
 

Erik M

Medlem
Nån som har erfarenhet av Budget på MIA?
Vi har bokat en LINCOLN MKS FWD men tänkte försöka köpa en uppgradering på plats.
 

nissefalk

Medlem
Ni som bokat i L4, vilka bilar har ni fått?

Står i valet att hyra en L4 på Hertz eller ffar (full size, tahoe) på Alamo, samma pris. Alamo lockar.

Jag bokade L4 i Miami i Mars förväntade mig en Chevrolet Tahoe fick istället en Toyota Sequoia , stor bil var det allt med gott om plats men inte lika väl utrustad som en Tahoe jag hade från Avis i Miami förra året

Är just nu i Texas och bokade en L4 i Houston, förväntad Ford Explorer en vecka innan ankomst ändrat till en Nissan Pathfinder, ok bil så här långt men igen inte lika välutrustad bil som en Tahoe
 

JohnR

Medlem
Jag bokade L4 i Miami i Mars förväntade mig en Chevrolet Tahoe fick istället en Toyota Sequoia , stor bil var det allt med gott om plats men inte lika väl utrustad som en Tahoe jag hade från Avis i Miami förra året

Är just nu i Texas och bokade en L4 i Houston, förväntad Ford Explorer en vecka innan ankomst ändrat till en Nissan Pathfinder, ok bil så här långt men igen inte lika välutrustad bil som en Tahoe

Hör inte Tahoe till kategorin T ?
Explorer och Durango tycker jag är OK om man kan få i kat L4. Jag har fått en CX9 en gång och den var OK även jag helst kör amerikanskt när man är i staterna.
 

jonah

Medlem
Ni som bokat i L4, vilka bilar har ni fått?

Står i valet att hyra en L4 på Hertz eller ffar (full size, tahoe) på Alamo, samma pris. Alamo lockar.
Bokade L4 och hade efterfrågat en Ford Explorer, men fick en tråkig Dodge Journey efter mycket strul. När jag anlände stod en liten Kia på platsen. Efter 30 minuters krångel och tjat på kvinnan i kassan nere i garaget så fick de till slut fram Dodgen.

Otrevliga, fel bil och långt ifrån guldservice är min sammanfattning av Hertz MIA. Nästa gång blir det något annat bolag...
 
Toppen