Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

Har provat på olika enheter över flera månaders tid, men att boka Hertz via SAS hemsida går inte (bättre pris, mer poäng). Blir ständigt bara felmeddelande oavsett bilklass etc. Har försökt kontakta SAS om detta, men dels så är det ju totalt omöjligt att hitta en relevant kontaktkanal och dels så svarar de inte på de vägar (guldmejlen) jag provat. Är det bara jag som misslyckas eller är det fler som har problem med att boka Hertz via SAS?

Är medlem i Hertz och har skaffat Amex Platinum. Hur uppgraderar jag min status? Vi Amex Experiences länkas man till att signa upp till nytt konto. Behöver jag skapa ett nytt konto för Five Star eller kan jag uppgradera mitt befintliga konto till Five Star på något sätt? Har kommande bokning på mitt konto just nu för resa om ett par veckor och hade velat uppgradera min status innan dess.

Har provat på olika enheter över flera månaders tid, men att boka Hertz via SAS hemsida går inte (bättre pris, mer poäng). Blir ständigt bara felmeddelande oavsett bilklass etc. Har försökt kontakta SAS om detta, men dels så är det ju totalt omöjligt att hitta en relevant kontaktkanal och dels så svarar de inte på de vägar (guldmejlen) jag provat. Är det bara jag som misslyckas eller är det fler som har problem med att boka Hertz via SAS?
Inga problem alls. Har gjort ca 10 hyror senaste tiden ( slutet av januari var den senaste). Inga problem alls. Varken med bokning eller att poängen kommer in

Är medlem i Hertz och har skaffat Amex Platinum. Hur uppgraderar jag min status? Vi Amex Experiences länkas man till att signa upp till nytt konto. Behöver jag skapa ett nytt konto för Five Star eller kan jag uppgradera mitt befintliga konto till Five Star på något sätt? Har kommande bokning på mitt konto just nu för resa om ett par veckor och hade velat uppgradera min status innan dess.

Löste sig genom att ta CDP som framgick när man gick från Amex Experiences till Hertz och la till det i ens profil och därefter satte den till primär CDP före SAS CDP. Mailade därefter Hertz som justerade min status till Five Star.

Jag kollar alltid att namnen på förarna står på hyresavtalet.

Det är lite irriterande att hertz inte skickar hyresavtalet via mail. Man får dock en länk ”Påbörja din resa”. Där hittar man ”Mitt hyreskontrakt” om man petar på de tre strecken uppe till höger.

Är det möjligt att hyra bil hos hertz, matcha min medlemsnivå och få det inkluderat på min bokning? Eller gäller den status jag har när jag betalar?

Toppen