Jag har de senaste 9 åren kört på IF Stor Hem vilken jag tyckt har fungerat bra. Den är hyffsat dyr men samtidigt ingår där väldigt mycket.
Gällande personförseningar så är det
– 400 kr efter 6 timmars försening
– ytterligare 400 kr per 12 timmar därutöver.
Bagage
– 750 kr efter 6 timmars försening eller
– 1 500 kr efter 24 timmars försening eller
– 2 000 kr efter 48 timmars försening.
Andra intressanta saker är att de numera också har självriskeliminering för hyrbil (ifall man inte har kreditkort som fixar det så är det en bra backup). Där är ju även förseningar till resa etc. I princip samma saker som man har med kreditkortsförsäkringar men det är ju alltid trevligt att kunna plocka lite extra om bagge blir försenat etc. så att man både får schablon från denna och sedan för inköp på saker via sitt kreditkort. Men generellt får man ju oftast mer pengar via kreditkorten än hemförsäkringen.
Under åren så har jag nyttjat, flygförsening, bagageförsening, översvämning i källare, elektronik som lägger av etc. och hanteringen har varit otroligt smidigt. Har inte ens behövt skicka in intyg på flygen etc. utan bara ringt in och sagt att det blev så här mycket försenat och så har saken varit löst. Samma med översvämning, sa vilka prylar som blev skadade och något förvånad behövde jag inte komplettera med foto. Med andra ord så har all skadehantering varit väldigt smidig och pga. det kan jag tänka mig att betala några extra hundralappar mer om året än vad jag kanske skulle behövt på andra bolag.