Senaste nytt

Hemförsäkring som ersätter vid försening

DanielKif

Medlem
Jag har Trygg Hansas hemförsäkring med utökad reseskydd sedan många år och idag började jag kika på deras ersättning vid förseningar som jag nyttjat vid något tillfälle för länge sedan.
Hittade ingenting så jag ringde in och frågade.
Det visade sig att de har tagit bort ersättningar vid förseningar, så nu till min fråga.
Känner ni till andra försäkringsbolag som fortfarande har kvar ersättningar vid förseningar?
Känner att det är dags att kika på alternativ till TH.
 

Tonton

Medlem
Jag har Trygg Hansas hemförsäkring med utökad reseskydd sedan många år och idag började jag kika på deras ersättning vid förseningar som jag nyttjat vid något tillfälle för länge sedan.
Hittade ingenting så jag ringde in och frågade.
Det visade sig att de har tagit bort ersättningar vid förseningar, så nu till min fråga.
Känner ni till andra försäkringsbolag som fortfarande har kvar ersättningar vid förseningar?
Känner att det är dags att kika på alternativ till TH.

Supertråd! Jag ska skaffa ny hemförsäkring nästa vecka och har tänkt att börja gräva runt i helgen. Kan återkomma med vad jag kommer fram till :)
 

ekf

Medlem
Känner ni till andra försäkringsbolag som fortfarande har kvar ersättningar vid förseningar?
Folksams tilläggsförsäkring "Resklar" har ett moment för personförsening

"Om färdmedlet som du ska resa med, till exempel flyg, försenas mer än sex timmar lämnar vi ersättning med 600 kronor och därefter med ytterligare 600 kronor för var tolfte timme. Högsta ersättning är 5 000 kronor per person."
Resklar - Utökat reseskydd - Folksam
 

andersson.j

Medlem
Det som blev avgörande sist jag valde hemförsäkring var hur dyra värdesaker som täcks vid stöld utanför bostaden. Då blev det If för min del då de täckte upp till 80 000 kr. Idag tror jag Länsförsäkringar täcker upp till 100 000 kr. Värdet för klockor + smycken för två personer springer snabbt iväg!
 

jerixon

Medlem
Har en superdrulle försäkring som täcker det mesta i min hemförsäkring även jag. Dyra klockor osv samt andra värdsesaker är inget jag riskerar. När det kommer till förseningar osv täcker företaget det i tjänsten och korten det privat.
 

pswe

Medlem
Supertråd! Jag ska skaffa ny hemförsäkring nästa vecka och har tänkt att börja gräva runt i helgen. Kan återkomma med vad jag kommer fram till :)
Jag bytte till IF nyligen efter diger research.
Jag har redan blivit imponerad av deras hantering av just en försening.
Det som fick mig att välja dem var flera faktorer bla högt belopp på försäkringsvärdet i hemmet, reseförsäkring som hanterar resesällskap som ej är skrivet på samma adress, bra hyrbilsmoment. (Dessutom om du inte redan är stödjande medlem i beridna högvakten så bli det, så sparar du 10-15% av premien varje år.)
 

MTheC

Medlem
Jag bytte till IF nyligen efter diger research.
Jag har redan blivit imponerad av deras hantering av just en försening.
Det som fick mig att välja dem var flera faktorer bla högt belopp på försäkringsvärdet i hemmet, reseförsäkring som hanterar resesällskap som ej är skrivet på samma adress, bra hyrbilsmoment. (Dessutom om du inte redan är stödjande medlem i beridna högvakten så bli det, så sparar du 10-15% av premien varje år.)
Så ger If ersättning för förseningen i sig eller är det ersättning för utlägg vid försening?
 

Kandinsky

Medlem
Kör länsförsäkringar. Man brukar få nån schablon för såväl försening av person som väska. Tror det är 500kr i vardera fall och en minimum tid på 6 (?) timmar.
 
Toppen