Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

Brandten

Medlem
Bra förklarande bild! Vi letar lite löst efter resa vid nyår men vi får se...
c0559366de1465045248023486897392.jpg
 

mha321

Medlem
Bra förklarande bild! Vi letar lite löst efter resa vid nyår men vi får se...
emoji41.png

Does not apply to international travel....

Hur vill de ha det för oss som kommer från Sverige således?

För oss från Sverige (Schengen) gäller väl fortsatt ett generellt inreseförbud till USA. Och även om Hawaii ligger en god bit bort från fastlandet, så är det fortfarande en del av USA. Sannolikheten att detta inreseförbud skulle hävas före årsskiftet är nog väldigt nära noll.

Finns visserligen undantag till det inreseförbudet, men det är rätt krångligt och gäller definitivt inte turistresor. Det diskuterades i lite mer detalj inklusive exmpel i någon annan tråd.
 

MrRob

Medlem
Som förstagångsbesökare resandes med en femåring - är man tokig om man håller sig enbart till Oahu i tolv nätter?
Frun vill dela upp vistelsen på sju nätter Oahu och fem nätter Maui och jag föreslog att vi håller oss till Oahu hela vistelsen.
 

RickardG

Medlem
Som förstagångsbesökare resandes med en femåring - är man tokig om man håller sig enbart till Oahu i tolv nätter?
Frun vill dela upp vistelsen på sju nätter Oahu och fem nätter Maui och jag föreslog att vi håller oss till Oahu hela vistelsen.
Nej man är inte tokig, vår yngsta var fem när vi var där första gången. Kombinera några dagar på hotell i Waikiki och hyr ett hur i Kailua. Om ni ändå vill se två öar, rekommenderar jag Big island istället för Maui.
 

Homer

Medlem
Aktuella inreseregler, de har tagit bort kravet på PCR för den som är vaccinerad.


Direct International Travel to Hawaiʻi
Samma regler som till övriga USA


Non-Direct International Travel to Hawaiʻi

Starting Nov. 8 international passengers entering the U.S. from another state or territory will be treated as
domestic travelers when entering the State of Hawaiʻi.
The Safe Travels Hawaiʻi program remains in place for domestic travelers.

Current Safe Travels Hawaiʻi requirements for domestic travelers include:

    • Creating a Safe Travels Hawaiʻi account on a digital device
    • Entering trip details
    • Filling out a health form, and
    • Attesting that all information is correct.
Currently, travelers may bypass the state’s mandatory 10-day quarantine in one of two ways:

1) Upload a vaccination document;

or

2) Upload a negative NAAT test result.
  • The test must be taken by a Trusted Travel Partner (TTP)* within 72 hours of departure for the State of Hawaiʻi.



David Y. Ige | Office of the Governor News Release: State of Hawaiʻi aligns with federal international travel requirements
 
Nej man är inte tokig, vår yngsta var fem när vi var där första gången. Kombinera några dagar på hotell i Waikiki och hyr ett hur i Kailua. Om ni ändå vill se två öar, rekommenderar jag Big island istället för Maui.
Jag hade också delat upp. The Big Island går före Maui. Och ett par dagar på Waikiki som Richard G skriver
 
Toppen