Senaste nytt

Har SAS slutat med leksaker till barn ombord på flygen?

Bryant

Medlem
Lite OT: Vi flög med TUIfly Nordic ner till Spanien och jag såg framför mig att det skulle delas ut leksaker då de har många barnfamiljer ombord. Detta gjordes inte, vilket inte så konstigt då allt kostar extra. Men, tillsammans med inf flytväst med tillbehör fick vi även en påse innehållande bestick, en yoghurt och en burk Hipp fruktmos. Det hade vi inte räknat med.
 

Bryant

Medlem
Och Lufthansa strösslade med leksaker såväl ombord som i Senatorloungen i Frankfurt.

Det är alltså LH vi ska åka med nästa gång? Då får vi även lounge, även om det inte behövs i PMI då flygplatsens lekområden lockar mer och ger föräldrarna att annat lugn :).
 

Kris

Medlem
Och Lufthansa strösslade med leksaker såväl ombord som i Senatorloungen i Frankfurt.
Hade en motsvarande strösseltur för ett tag sen till Frankfurt. Damen i senatorloungen strösslade mest med någta olika Lufthansaleksaker. Som socker på strösslet blev det fingerdocksbingo på sas-flighten tillbaka... :)
 
OK, jag gick in på SAS hemsida nu precis för att se om ditt pris stämmer på 4895 kronor men det gör det inte. Priset som jag fick fram via Matrix gäller fortfarande även när man går in på SAS hemsida. Om du tittar noga på screenshoten ser du att jag sökt på 15-22mars +-2 dagar för att få fram billiga priser under en vecka. Vid tiden för sökning så var det de priserna som var aktuella men vi vet ju alla att sådant kan ändras. Men priset på SAS flighter som står i screenshoten gäller fortfarande om jag går in på SAS hemsida.
Visa bifogad bild 66245
Visa bifogad bild 66246
Visa bifogad bild 66244

Att betala för sittplats är inget man behöver göra på SAS på longhaul utan status, man får dock bara välja på de 9 bakersta raderna (går bra att välja både fönster gång och mittplats). Vill man välja säten längre fram kostar det från 99 kronor.
Visa bifogad bild 66247

För att summera detta så kostar SAS alltså 3540 kronor och då ingår följande
2 måltidsserveringar
Alkoholfri dryck till första serveringen, till andra serveringen får man en dryck på brickan
1 gratis väska
Möjlighet att gratis välja sittplats på den 9 bakersta raderna

Att man kan hitta billigare priser än så med Norwegian är jag helt övertygad om, allt beror ju på när man bokar och även SAS går att få billigare.
Och vi ska inte glömma att SAS tillhör en allians som rycker in vid problem. Ingen risk att bli Kjosfast. Samt rätt bra med EB-poäng på longhaul flygningar. : )
 

MrPlow

Medlem
Min fru rapporterar att "SAS slutat med leksaker till barn". Så de fick köpa en jävla mås när de flög i Plus. Var är SAS på väg?
 

Agö

Medlem
Kan konstatera att leksaker åtminstone återfinns i loungen i Stockholm, fick ett par tygdjur, bl a den åtråvärda grisen.
 

Kris

Medlem
Kan konstatera att leksaker åtminstone återfinns i loungen i Stockholm, fick ett par tygdjur, bl a den åtråvärda grisen.
Intressant! Annars tycker jag att uppdateringen av lekhörnan i SAS lounge blivit en rejäl nerskalning och försämring (tänker primärt CPH iofs). Eller var det grisutdelning vid entrén?

Side note: har fått diverse lufthansa-leksaker i senatorlounge vid entrén i bl.a. DUS, FRA. Det är ju ett nerbantat alternativ till utdelning ombord för att fånga ett tidigt reseberoende hos nästa generation. :)
 

Agö

Medlem
Intressant! Annars tycker jag att uppdateringen av lekhörnan i SAS lounge blivit en rejäl nerskalning och försämring (tänker primärt CPH iofs). Eller var det grisutdelning vid entrén?

Side note: har fått diverse lufthansa-leksaker i senatorlounge vid entrén i bl.a. DUS, FRA. Det är ju ett nerbantat alternativ till utdelning ombord för att fånga ett tidigt reseberoende hos nästa generation. :)
Grisen kom vid exit. Lekhörnan i SAS Business Lounge Stockholm lämnar en del att önska. Däremot var det nya leklandet, Flajts, vid gate 6 fint.
 
Toppen