Senaste nytt

Har SAS slutat bjuda på vatten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Farsen fortsätter:
Idag var det inga problem att få ett glas vatten, pursern hällde glatt upp ur flaskan. Men när han lämnade över glaset meddelade han mer bistert att "egentligen kostar det 20 kronor för en flaska".

Farsen fortsätter:
Idag var det inga problem att få ett glas vatten, pursern hällde glatt upp ur flaskan. Men när han lämnade över glaset meddelade han mer bistert att "egentligen kostar det 20 kronor för en flaska".

Og jag fortsätter: hvis cabin crew er uhøflig eller gir dårlig service blir det iallefall ikke bedre av å skrive her, men heller gi en tilbakemelding til SAS feedback. Du kan til og med gi tilbakemelding til meg med dato og flightnr, så kan jeg videresende det til en bekjent som har en ledende stilling innen kabincrew hos SAS og han kan da antakeligvis ta det opp med crewet på flighten. I dette tilfellet har du jo fått vann, men direkte uhøflig service. Slikt er ikke bra.

Så vil jeg også oppfordre businessclass.se's neste SAS-intervjuer til å legge fram denne problemstillingen slik at man får et svar en gang for alle.

Og jag fortsätter: hvis cabin crew er uhøflig eller gir dårlig service blir det iallefall ikke bedre av å skrive her, men heller gi en tilbakemelding til SAS feedback. Du kan til og med gi tilbakemelding til meg med dato og flightnr, så kan jeg videresende det til en bekjent som har en ledende stilling innen kabincrew hos SAS og han kan da antakeligvis ta det opp med crewet på flighten. I dette tilfellet har du jo fått vann, men direkte uhøflig service. Slikt er ikke bra.
och jag föreslår dig att inte läsa den här tråden om det stör dig så mycket. :)
Om allting skall hänvisas till flygbolaget, ska det inte finnas någon mening att diskutera saker i forumet, väl? :confused:

och jag föreslår dig att inte läsa den här tråden om det stör dig så mycket. :)
Om allting skall hänvisas till flygbolaget, ska det inte finnas någon mening att diskutera saker i forumet, väl? :confused:

Overrasker meg at det plager folk at jeg er løsningsorientert? Jeg har da akkurat like mye rett til å skrive her som alle andre som klager? Jeg vil jo faktisk løse problemet, eller er det slik å forstå at det er artigere å ha noe å klage på enn å tenke "hvordan skal man løse dette". Beklager om jeg har ødelagt idyllen av en klagemur ;)

Overrasker meg at det plager folk at jeg er løsningsorientert? Jeg har da akkurat like mye rett til å skrive her som alle andre som klager? Jeg vil jo faktisk løse problemet, eller er det slik å forstå at det er artigere å ha noe å klage på enn å tenke "hvordan skal man løse dette". Beklager om jeg har ødelagt idyllen av en klagemur ;)

Att skriva här ger betydligt bättre resultat än att skriva till SAS, enskilda klagomål bryr de sig inte om men om man sprider ut och skapar "snackisar" på sociala medier då tar det fart. Visst kan man skriva till SAS och är det något lite viktigare än gratis vatten så bör man göra det också men vill man lösa ett problem är det inte den bästa vägen att gå.

Tycker det är bra med denna tråd - på något sätt representerar den en relevant statistik. Om du enskilt skickar klagomål till SAS kommer du få svaret att du hade otur med din flygning, och att det normalt inte händer.

Jag vet att flera personer skickat meddelanden till SAS, där svaren uteblir eller förblir intetsägande.

Det finns en anledning varför bolag normalt backar när media tar upp enskilda fall - den enskilda kunden väger lätt mot skadad renommé.

Jag tycker det är ett STORT problem att SAS inte kan vara tydligare än såhär. Jag har svårt att förstå att någon, i en objektiv mening, kan hävda att "vi ska enas om att vatten ingår"......när det visar sig att det på nära 20% av flighterna inte gör det (iaf inte utan sura miner och/eller kommentarer).

De som påstår att det är en klagomur - bör vi istället hylla SAS för varje gång vi lyckas få vatten (som enligt er ska ingå).
Med den retoriken bör man också undvara klagomål när restaurangen glömt potatisen till maten, för att istället vänligt tacka när man får den :confused:

Det är väl egentligen ovidkommande vad SAS lovar sina kunder när man i praktiken inte klarar av att leverera detsamma. Detta är INTE enstaka fall.. Jag tycker SAS agerar som ett stort skämt om jag ska vara ärlig - inte värdigt ett multinationellt bolag.

Palazzi träffar rätt, den här tråden handlar absolut inte om att få vatten ombord.

För mig handlar det helt enkelt om att SAS inte klarar av ens basal internkommunikation. Går man exempelvis till Mcdonalds så möts man som kund av exakt samma kundupplevelse (nästan) oavsett var i världen man befinner sig. Detta uppnås genom att man har klara och tydliga rutiner för sin personal. Man kan tycka att den bransch som borde vara allra bäst på att utarbeta och följa rutiner skulle vara just flygbranschen (där mycket av säkerhetsarbetet bygger på att man alltid gör saker på samma sätt hela tiden).

Fullstendig skivebom av Palazzi for min del. Jeg oppfatter akkurat det samme: en gruppe kunder ønsker seg en tydeliggjørelse og mer strømlinjeformet service, inkludert meg.

Forskjellen er at jeg forsøker å være problemløsende, mens det virker som andre synes det er mer morsomt å kunne sitte og trøkke ut negative ting om bedrifter (jeg tviler på at det bare er SAS som får gjennomgå når man har en sånn attitude) på internett. Hver til sin smak! :)

Jag lämnar nog denna tråd, innan jag blir helt konfys... Vi får nog, som sagt, enas om att inte enas.

Jag vidhåller fortsatt att det inte är en problemlösning att ringa bolaget, när man ser att det inte händer något i praktiken. Den enda som tjänar på det är SAS, som slipper negativ publicitet.
Negativa recensioner får man när man inte lever upp till det man lovat, positiva när man överträffar desamma.

Fackliga demonstrationer och strejker uppkom inte för att det var lika effektivt att skicka personliga klagomål till arbetsgivare och politiker!

Förövrigt har Aurora helt rätt i att jag inte bara klagar på SAS, utan alla de bolag jag tycker missköter sig - jag är en betalande kund. Jag får själv klagomål när jag inte sköter mitt arbete - då försöker jag rätta till misstagen och göra rätt.

Om Aurora själv inte kritiserar någon, och försvarar alla bolag så som du försvarar SAS är det väl vara att gratulera....du är en perfekt människa.

Sällan jag brusar upp, men nu har jag gjort det. För att det inte ska upprepas så får andra fortsätta diskussionen :) .
Jag är medveten om att inlägget är hårt i tonen, så moderator får radera om det upplevs vara över gränsen.

Tja.....

FYI
Det har gått utt ett meddelande i veckan hur alla CC skall tolka denna "servering"......

Orkar inte skriva allt, så kort info:
1. Sälj vattenflaska först
2. Sälj vattenflaska som 2:a alt...
3. Ge ett glas vatten....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen