Ja, men detta är ju inte någon egentlig nyhet. Har varit på detta vis i åratal (beroende på besättning etc.).Gratis vatten mellan DUB-CPH men nu börjar jag fatta taktiken. När man frågar om ett glas vatten så är det inga problem. Säger man bara en vatten så får man en flaska och debiteras 20:- vilket många på flighten inte hade något emot verkade det som.
Ja, men detta är ju inte någon egentlig nyhet. Har varit på detta vis i åratal (beroende på besättning etc.).
Om personalen inte är klar med att det kostar brukar det dock bli en del återköp och krångel då det kommer till betalning - hade detta imorse ARN-OSL då någon bad om kaffe och apelsinjuice...
I alla fall så kan jag rapportera att jag inte haft några problem att få glas med vatten den senaste tiden![]()
Takk, du har skjønt det! Fatter ikke hvordan denne tråden still goes strong, det er omtrent like nyhetsvärde bak postene som om at man skulle skrevet "parkerte på gate i dag" "parkerte på gate i dag"... mens man en sjelden gang er uheldig og "fikk bussgate i dag".
Hvis man virkelig er nervøs / bekymret for situasjonen anbefaler jeg Feedback form - SASDa når budskapet fram, antakeligvis noe sånn som "vær så snill informer cabin crewet deres om at vann alltid skal tilbys gratis"
![]()
Tycker denna tråd är bland de mest fascinerande på hela forumet. Var annars ser man glada inlägg av rutinerade resenärer, en del tom frekventa i C och F, när de har fått gratis vatten![]()
Och ändå läser du varje post, så något intresse finns det ju.![]()