Senaste nytt

Har jag gått miste om Hilton HHonors poäng ?

Jag kontaktade via web-formen på Hiltons webbsida. Tog några dagar innan jag fick följande e-mail:

Thank you for contacting Hilton Guest Assistance. My name is Sharday. It will be my pleasure to assist with this issue at the Hilton

It is our commitment to work with the hotel to ensure that your concerns are resolved. Please allow us 3 business days to reach a satisfactory resolution. Your loyalty to our Brands is very important and we appreciate your patience.

Should you have any additional questions relative to this matter, please reply to this email or call our office at
1-888-240-6152.

Det har nu gått mer än 3 business dagar och varken hört eller sett mina poäng

Nu har jag några stays där jag haft två rum bokade och där jag bett om att få allt på samma nota. Poängen verkar däremot bara ha trillat in för ett av rummen. Kan någon reda ut vad som gäller; kan jag få poäng för två rum per natt eller är det poäng för max ett rum per natt?

Nu har jag några stays där jag haft två rum bokade och där jag bett om att få allt på samma nota. Poängen verkar däremot bara ha trillat in för ett av rummen. Kan någon reda ut vad som gäller; kan jag få poäng för två rum per natt eller är det poäng för max ett rum per natt?

Två rum kan man få för. Det har strulat för mig vid något tillfälle men efter kontakt med Hhonors imponerande snabba support via Twitter så har det löst sig.

Jag fick svar från Hilton. Först nixade de och hävdade att jag fått rätt poäng.

Notan från Hilton Slussen var på 13376 kr för två rum i två nätter inkl restaurangnota, tvätt mm. Antar att jag får baspoäng för hela notan om det ska vara rätt.

Första baspoängen som kom in var 7583, motsvarande 758,3 USD eftersom vad jag kan läsa mig till ska 10 Hiltonpoäng motsvara 1 USD. 758,3 USD motsvarar per idag 6473 SEK.

Efter att jag mailat en andra gång tog de bort första vändans poäng och gav mig istället 13 987 baspoäng, motsvarande 1 398,7 USD, motsvarande 12 009 SEK. Även med riktigt taskig växelkurs så känns det som det är för lite.

Missar jag något här? Det känns som det borde vara mer poäng. Eller är det korrekta poäng?

Diffen känns som den är ungefär vad restaurangnotan, tvättnotan osv blev tillsammans. Men de är poänggrundande också, väl?

Jag fick svar från Hilton. Först nixade de och hävdade att jag fått rätt poäng.

Notan från Hilton Slussen var på 13376 kr för två rum i två nätter inkl restaurangnota, tvätt mm. Antar att jag får baspoäng för hela notan om det ska vara rätt.

Första baspoängen som kom in var 7583, motsvarande 758,3 USD eftersom vad jag kan läsa mig till ska 10 Hiltonpoäng motsvara 1 USD. 758,3 USD motsvarar per idag 6473 SEK.

Efter att jag mailat en andra gång tog de bort första vändans poäng och gav mig istället 13 987 baspoäng, motsvarande 1 398,7 USD, motsvarande 12 009 SEK. Även med riktigt taskig växelkurs så känns det som det är för lite.

Missar jag något här? Det känns som det borde vara mer poäng. Eller är det korrekta poäng?

Diffen känns som den är ungefär vad restaurangnotan, tvättnotan osv blev tillsammans. Men de är poänggrundande också, väl?
Så vitt jag vet ger inte momsen poäng.

"Any applicable federal, state or local taxes, including, without limitation, city occupancy tax, are not considered "eligible folio charges" and will be omitted for purposes of point accrual for hotel stays."

Vad är bästa kontaktvägen till Hilton? Konstaterar att jag bara fått in poäng på 3 av de 8 senaste staysen. Twitter, respektive hotell eller någon central kundservice.

Toppen