Perfekt tråd rubrik:
Jag hade bokat 2 rum för 1 natt, och tilllagt senare en till konsekutiv natt på 2 rum. Alla 2+2 alltså på mitt HHG och räkning, då polaren har ingen HHonors. Rummen kostade 121€ första natten, andra natten 115€ (gånger 2 för det andra rummet förstås). Aldrig tidigare gjort 2 separata reservationer på Hilton, aldrig heller 2 rum så kollade T&C där det faktiskt står att man får poäng för max 2 rum.
Nu har jag fått poäng så här på mitt konto:
Första natten:
Base points 2321 (stämmer dåligt med valutakurs 121€ är närmare 130$, så 2 rum på 130$ borde ge 2600 points?)
2015 TRIPLE YOUR TRIP OFFER points 2640 (verkar korrekt för jag var reggad på kampanjen, alltså 200% bonus till)
2015 TRIPLE YOUR TRIP PLUS UP OFFER points 2000 (vet ej vad det är, tydiligen nån annan kampanj jag är reggad men inte minns)
GOLD VIP BONUS 25% points 580 (korrekt, Guld medlem bonus på base points)
Andra natten:
points earned 0, miles earned 0
Jag har antingen gått miste om andra nattens poäng, eller andra rummet? Mystiskt också att base points summan stämmer inte väl med room raten.
Jag hittade en missing points form, men har inte kvitto för jag fick aldrig ett och glömde det. Det här går väl att fixa per e-mail till nån kundservice address?
Slutligen nåterar jag också att jag glömt kryssa i dubbeldip såsom trådstartaren