Senaste nytt

Har jag gått miste om Hilton HHonors poäng ?

Tycker de hanterar det väldigt snyggt ändå och är nöjd med utfallet men det kanske kan vara en läxa för andra nybörjare att inte glömma bort att sätta upp kontot korrekt så man inte går miste om poäng som jag nu ändå kommer göra fastän det svider betydligt mindre när kundtjänst är så proffsiga.

Nu vet jag inte hur mycket erfarenhet du har av hhonors, men 2k HHonors-poäng är lite av en piss i havet om man säger så. Visst, bättre än inget, men jag blir mest förolämpad när de kommer med sådana där saker istället för att lösa problemet jag frågade om.
 
Hihi @agehall jag är väldigt färsk. Men med det sagt så var det inte mer än 2400 som jag gått miste om, så att få 2000 utav det tyckte jag var fair. Visst hade de kunnat lägga en minut på att kolla vad jag skulle haft och satt in det men det är inte värt att skriva ett till mail för från min sida.

@RonnieK tack ! Tror jag väljer fri frulle varje gång !
 
Ok, då var ju inte diffen så stor. Du kommer att märka att med en del promos och status-bonus, så trillar poängen in rätt fort.
 
Perfekt tråd rubrik:

Jag hade bokat 2 rum för 1 natt, och tilllagt senare en till konsekutiv natt på 2 rum. Alla 2+2 alltså på mitt HHG och räkning, då polaren har ingen HHonors. Rummen kostade 121€ första natten, andra natten 115€ (gånger 2 för det andra rummet förstås). Aldrig tidigare gjort 2 separata reservationer på Hilton, aldrig heller 2 rum så kollade T&C där det faktiskt står att man får poäng för max 2 rum.

Nu har jag fått poäng så här på mitt konto:

Första natten:
Base points 2321 (stämmer dåligt med valutakurs 121€ är närmare 130$, så 2 rum på 130$ borde ge 2600 points?)
2015 TRIPLE YOUR TRIP OFFER points 2640 (verkar korrekt för jag var reggad på kampanjen, alltså 200% bonus till)
2015 TRIPLE YOUR TRIP PLUS UP OFFER points 2000 (vet ej vad det är, tydiligen nån annan kampanj jag är reggad men inte minns)
GOLD VIP BONUS 25% points 580 (korrekt, Guld medlem bonus på base points)

Andra natten:
points earned 0, miles earned 0

Jag har antingen gått miste om andra nattens poäng, eller andra rummet? Mystiskt också att base points summan stämmer inte väl med room raten.

Jag hittade en missing points form, men har inte kvitto för jag fick aldrig ett och glömde det. Det här går väl att fixa per e-mail till nån kundservice address?

Slutligen nåterar jag också att jag glömt kryssa i dubbeldip såsom trådstartaren
 
Perfekt tråd rubrik:

Första natten:
Base points 2321 (stämmer dåligt med valutakurs 121€ är närmare 130$, så 2 rum på 130$ borde ge 2600 points?)
2015 TRIPLE YOUR TRIP OFFER points 2640 (verkar korrekt för jag var reggad på kampanjen, alltså 200% bonus till)
2015 TRIPLE YOUR TRIP PLUS UP OFFER points 2000 (vet ej vad det är, tydiligen nån annan kampanj jag är reggad men inte minns)
GOLD VIP BONUS 25% points 580 (korrekt, Guld medlem bonus på base points)

Jag har haft problem att få poängen automatiskt på två rum, ett mail har hjälpt.

Att poängen inte stämmer helt överens med hur du vill räkna beror sannolikt på två saker, dels valutakursen HH använder och dels att du endast får poäng på nettokostnad (alltså ex-skatt).
 
@FFlash Jag brukar kontakta hotellet direkt via mail för att få en kopia av räkningen
om det skulle vara något jag glömt. Tror att man hittar mailadressen på resp hotells
hemsida.
 
Jag har haft problem att få poängen automatiskt på två rum, ett mail har hjälpt.

Att poängen inte stämmer helt överens med hur du vill räkna beror sannolikt på två saker, dels valutakursen HH använder och dels att du endast får poäng på nettokostnad (alltså ex-skatt).
Har du mailat hotellet, eller kundtjänst, när du inte fått poäng för andra rummet?
 
Toppen