Amex är nu borttaget som betalningssätt på Flygbussarnas sida så får bli PayPal framöver.
Hade man fått Eurobonuspoäng ombord hade det ju inte varit några problem...[...]Om du försöker köpa din biljett online på vår hemsida har vi tillsvidare behövt ta bort betalsättet med Amex då vi har tekniska problem med DIBS. Vi hänvisar tillsvidare till köp med annat kort eller betalsätt.
Om du köper din biljett ombord på bussen har vi nyligen installerat ett nytt biljettsystem och jag vet att det har varit struligt med Amex-betalning där också. Vi jobbar på att lösa det problemet så fort som möjligt.
Dynga för dig som kund eller generellt? Påslaget för utlandsbetalningar är ju inte gynnsamt, men själva betalningsprocessen är ju smidig eller vad har jag missat?Paypal är riktig dynga, så det är inte ett acceptabelt alternativ å min mening.
Dynga för dig som kund eller generellt? Påslaget för utlandsbetalningar är ju inte gynnsamt, men själva betalningsprocessen är ju smidig eller vad har jag missat?
Förut fick man inga EB-poäng när man bokade och betalade i appen, är det åtgärdat nu?Amex fungerade utmärkt från flygbussarnas app ett par gånger denna vecka, så de verkar ha åtgärdat problemet (förutsätter att det är samma i appen och online, men det har jag inte verifierat).