Senaste nytt

Har du testat SAS på London Heathrow terminal 2?

En fundering - kommer de öppna upp LH SEN-loungen och UAs lounge även för statuslösa Plusresenärer? Det brukar ju vara rätt mycket pax med Star Gold ändå, så lättar de på kraven så att enbart Plusbiljett räcker så är det bra för de statuslösa och mindre bra för Star Golds som får trängas lite mer.... :)
United Club'en er en almindelig business lounge, så her får man adgang med en business billet - hvilet en billet i SAS Plus teknisk set er.
Eftersom lounge access policy for SAS Plus resenär var endast för SAS egna lounger, tror jag att de inte kommer att ge tillgång till partner lounge på London Heathrow.
SAS Plus giver loungeadgang i alle Star Alliance business lounger- (og evt. 3.-part med aftale). Man skal huske på at selvom der står "PE" - Premium Economy i Expertflyer mfl. så står der "C" på boardingkortet.
Räknas inte SAS PLUS som Business Class? I sådana fall bör man ju kunna besöka de andra loungerna utan guldkort.
Spot On. Loungerne er almindelige business lounger ligesom SAS Plus regnes som business intra-Europa.

En oversigt over hvad SAS Plus billet giver adgang til:
Skærmbillede 2014-09-10 kl. 16.06.44.png

Browse and find airport lounges - Star Alliance

Räknas inte SAS PLUS som Business Class? I sådana fall bör man ju kunna besöka de andra loungerna utan guldkort.
Vilka flygplatser kan man besöka flera lounger utan status men businessbiljett? Jag kan inte komma på någon, men det är ju inte ett bevis på att det är så.

Edit: Ser att jag hade tvärfel där, med tanke på postningen ovan. :)

@Jacob har du någon uppgift på om de tar betalt för Champagnen i Plaza Premium loungen eller om det är fritt för alla gäster? Jag vet att vissa tredjepartslounger tar betalt för premiumdrycker.
Du har rätt till två glas vin om du reser som SAS premiumresenär. Man får ett kvitto med två stämplar där det bockas av vid bardisken. Jag vet inte om dessa två stämplar även gäller för champagne, jag var där på jobb så alkohol var inte särskilt prioriterat.

Kommer man in på annat sätt gäller det definitivt inte, fanns en prislista på bardisken.

Lägger upp mer info om loungerna under torsdag-fredag.

Vilka flygplatser kan man besöka flera lounger utan status men businessbiljett? Jag kan inte komma på någon, men det är ju inte ett bevis på att det är så.

Edit: Ser att jag hade tvärfel där, med tanke på postningen ovan. :)
Tänker i synnerhet på Lufthansas Senatorlounge. Att de skulle börja släppa in C-klassresenärer måste ju med deras egna mått vara en skandal. Det är ett nytt prejudikat för SEN-loungeaccess i vart fall....

Tänker i synnerhet på Lufthansas Senatorlounge. Att de skulle börja släppa in C-klassresenärer måste ju med deras egna mått vara en skandal. Det är ett nytt prejudikat för SEN-loungeaccess i vart fall....
Naturligvis kommer business passagerer ikke ind i en Lufthansa Senator lounge (Star Alliance Gold lounge) - men jeg har endnu ikke set noget om hvordan Lufthansas lounge bliver. Mit gæt er dog at der bliver en ganske stor business afdeling da den skal fungerer som fælles Star Alliance business lounge i T2A...

Lufthansa har ju ingen Senatorlounge i London, så det behöver du inte oroa dig för. Det finns en Star Alliance-lounge (som öppnar 1/10) som förvisso drivs av Lufthansa, men det är en helt annan sak...

Jag landade på T2an tidigare ikväll, väldigt positivt intryck. Fräscht och stora öppna ytor.
Dock minus på att avståndet till Heathrow Express är längre än förut.

Lufthansa har ju ingen Senatorlounge i London, så det behöver du inte oroa dig för. Det finns en Star Alliance-lounge (som öppnar 1/10) som förvisso drivs av Lufthansa, men det är en helt annan sak...
My bad. Tyckte mig se i en kommunikation från SAS att så var fallet, men så trött och laggad jag varit sista dagarna så missförstod jag garanterat situationen. :)

Landade på T2 ikväll. Mycket kortare promenixer. Gate till UK Border var bara omkring 50 meter, kom igenom immigrations på ett kick. Bagaget kom snabbt (prio-taggat first on belt) och helt plötsligt var vi genom och ute med bagage i hand. Mycket kortare att gå till Underground oxå. Mkt bra första intryck.
Ser fram emot lite lounge-provande på söndag (och en helg i the greatest city on Earth!).

Jag åkte från T2 i plus igår kväll.
SAS incheckningsdiskar är väldigt bra placerade nära säkerhetskontrollen, fasttracken var betydligt rymligare än tidigare. Hela terminalen är väldigt fräsch och rymlig.
Jag uppskattar också att man inte direkt efter säkerhetskontrollen tvingas gå igenom taxfree butiken utan kommer in på neutral plats.

Dock var Plaza Premium Lounge en besvikelse, vi anlände vid 19.00 då var det följande produkter slut i baren:
  • Rött vin
  • Mousserande vin
  • Gin
  • Det fanns knappt några öl kvar heller - dessa fylldes dock på strax innan vi lämnade.
Ungefär samma sak gällande matutbudet.
Jag diskuterade detta med en av bartenderna - han menade att PPL hade fått betydligt fler gäster än vad man hade förväntat sig.

Vi kom inte heller in på det trådlösa nätverket alls.

Förhoppningsvis är detta bara barnsjukdomar - men som situationen var igår så skulle jag rekommendera plus-resenärer att främst rikta in sig på någon av de andra loungerna.

Toppen