Senaste nytt

Har du testat SAS på London Heathrow terminal 2?

Flög från T2 ikväll efter en trevlig helg i London.

Några reflektioner:
-Den första fast track-värden propsade på att få se EBG-kortet, trots att det stod SK*G på boarding card (flög SAS Go).
-Mitt boarding card funkade inte i de automatiska gaterna in i fast track, trots SK*G. Manuellt gick det att komma igenom efter att ha visat EBG-kortet
-Det skyltas till lounge A1, A2, A3, B1, B2, B3 istället för att använda deras riktiga namn, finns ingen tydlig överblick över vilken lounge som är A1 osv
-Mycket bra service i World Duty Free. Köpte två flaskor whisky och fick hjälp med att bära korgen till kassan
-Långt att gå till T2B, och än längre att gå tillbaka.
-Gaten kommer upp väldigt sent. Det går inte att veta ens om flyget går från T2A eller T2B förrän 40 minuter innan avgång. Satt i UA-loungen i T2B och lämnade loungen så fort gaten kommit upp (A18). Fick skjuts av en golfbil genom tunneln och var ändå sist att boarda den fullsatta 737-700.
-UA's lounge är riktigt trevlig. Framförallt baren och den gratis champagnen :) Wifi kräver inte inlogg
 
-Det skyltas till lounge A1, A2, A3, B1, B2, B3 istället för att använda deras riktiga namn, finns ingen tydlig överblick över vilken lounge som är A1 osv
-Mycket bra service i World Duty Free. Köpte två flaskor whisky och fick hjälp med att bära korgen till kassan

Det där låter som status quo från T3.
 
Flög från T2 ikväll efter en trevlig helg i London.

-Gaten kommer upp väldigt sent. Det går inte att veta ens om flyget går från T2A eller T2B förrän 40 minuter innan avgång. Satt i UA-loungen i T2B och lämnade loungen så fort gaten kommit upp (A18). Fick skjuts av en golfbil genom tunneln och var ändå sist att boarda den fullsatta 737-700.

Finns det någon risk att Air Canada och United kommer att åka från T2A. För det verkar ju lite risky att ha sina lounger "därute" och sedan så måste passagerare springa tillbaka.
 
Finns det någon risk att Air Canada och United kommer att åka från T2A. För det verkar ju lite risky att ha sina lounger "därute" och sedan så måste passagerare springa tillbaka.
Hvis det er fysisk plads til flyene ja, men i praksis tror jeg ikke det vil ske. Måske ved IRROPS men ellers virker det meget meget usandsynligt - der er eksempelvis kun 'transport bånd' T2A=>T2B.
 
Jag åkte från T2 förra torsdagen och gillade terminalen, Plaza loungen var rätt trevlig, med undantag för inkörningproblemen som att mycket var slut och att internet var segt. Snabbt fasttrack och terminalen kändes lugnare än T5, men rätt likadan bara rund i stället för avlång liksom ;)
 
Toppen