Senaste nytt

Har du rest på charterresa senaste åren?

Vilket charterbolag reste du med?

• Apollo

Votes: 11 20,0%
  • Fritidsresor

Votes: 22 40,0%
  • Ving

Votes: 23 41,8%
  • Airtours

Votes: 2 3,6%
  • Detur

Votes: 4 7,3%
  • Solfaktor

Votes: 0 0,0%
  • Solresor

Votes: 5 9,1%
  • Turkietresor

Votes: 1 1,8%

• Total voters
    55
Nu är det väl sex eller sju år sedan det hände, Ving till Mallorca (Cala Bona). Barnen var 3 och 7, och det fanns önskemål om att det skulle finnas potentiella kompisar och bra barnpool.

Skulle absolut göra om det ifall jag var i en motsvarande situation, men som det är nu har vi lämnat det bakom oss.

Apollo till Thailand i höstas. Blir Turkiet med Ving kommande höst. Tidigare charterresor har varit;
Thailand med Ving
Egypten (Hurghada) med Solresor
Rhodos med Fritidsresor

Charter är suveränt med små barn. Brukar oftast vara, som några redan nämnt, obegränsat med glass, popcorn, barnklubbar osv. Just barnklubbarna är suveräna, då det ger lite egentid för föräldrarna. Även ombord på flyget brukar de vara riktigt duktiga på att "ta hand om" barnen. Fick väldigt bra service ombord på Thai under förra höstens resa.

Du har missat något! Det är en av de bästa resor jag någonsin gjort!
Syftar du på den resan som jag tror att du syftar på? I sådana fall måste jag nog erkänna att jag drog en något förhastad slutsats där tidigare. Med rätt charterarrangör kan det naturligtvis vara ett fantastiskt alternativ.

Klart att man har varit på en och annan charter i sina dagar, Kos, Ibiza, Florida, samt diverse alporter finns på meritlistan. Har dock inte träffat fru på charter.

Vi åkte till Istanbul med Airtours för 10 år sedan. Flyget gick med SAS kortlivade LCC-satsning Snowflakes, om ni minns. Starkaste intrycket var en äldre SAS-kvinna som gick runt vid gaten och spejade efter överviktigt handbagage. Klarade mig på håret utan anmärkning men en stackare bredvid fick nedslag. Han fick snällt ställa ifrån sig sin ryggsäck på anvisad plats.

I övrigt en väldigt trevlig resa med mycket god mat och dryck. Kan liknas lite vid ”Puras kök, Istanbul” för er som sett det.

Last edited:
Jag reste med Ving till Cypern för tre veckor sedan. Flygbolaget var SAS och flygplanstypen Boeing 737-800 på både tur och retur-flygningen. Trevlig CC och maten var god.

Jag har gjort två charterresor som vuxen. En ospecificerad sistaminuten med Ving till Gran Canaria 2007, och sen en väl planerad familjeresa till Phuket 2013 med Fritidsresor - den gången med premiumstolar på flyget och boende på 5-stjärnigt spa-hotell. Det gick åt rätt håll i alla fall.

Flög Ving till Gran Canaria för nått år sen (2010), bodde bra i en stor bungalow med all inclusive, flera poller varav en just utanför dörren. Inget direkt att klaga på för det pris vi betalde dock så började rutin tristessen smyga sig på sista dagarna..

Last edited:
Apollo till Thailand i höstas. Blir Turkiet med Ving kommande höst. Tidigare charterresor har varit;
Thailand med Ving
Egypten (Hurghada) med Solresor
Rhodos med Fritidsresor

Charter är suveränt med små barn. Brukar oftast vara, som några redan nämnt, obegränsat med glass, popcorn, barnklubbar osv. Just barnklubbarna är suveräna, då det ger lite egentid för föräldrarna. Även ombord på flyget brukar de vara riktigt duktiga på att "ta hand om" barnen. Fick väldigt bra service ombord på Thai under förra höstens resa.
När jag åker på semester med mina barn vill jag vara med dom, förstår inte varför man skall lämna bort barnen då. Vill jag ha egentid så åker jag och min fru själva (eller jag helt själv). Våga vägra bamseklubb!

Toppen