FT 8511-20 är målnumret.
Kul läsning. Uppenbart att anmälaren gjort det förr, jurist eller fått hjälp. Kommer använda det som mall för egen del. Avvaktar svaret till Kronofogden.
Kul mellannamn
FT 8511-20 är målnumret.
Nu går det att se status för sin återbetalning: Online check in - Scandinavian Airlines | SAS
Informationen där säger inte så mycket egentligen - det finns inget datum eller uppskattning om när en återbetalning kan tänkas ske. Något positivt är att det även ska gå att få en voucher sänd till sig igen om den har försvunnit.
Jag är i samma sits med en ”gammal bokning” (samma månader för bokning och avresa). Chargeback gick inte hos Amex. Däremot står min återbetalning faktiskt som ”in progress”.Nice find.
Jag har flera bokningar som är mer än 12 månader gamla som inte dyker upp där.
Exempel: Bokning gjord 2019-05, utresedatum 2020-04, avbokades 2020-04.
SAS support säger att de är i kö för att återbetalas men jag har gett upp hoppet. Försökte göra chargeback via AmEx men de kan max vara 12 månader gamla.
Jag kan dock se mina bokningar som är inom 12 månader.
Nu går det att se status för sin återbetalning: Online check in - Scandinavian Airlines | SAS
Informationen där säger inte så mycket egentligen - det finns inget datum eller uppskattning om när en återbetalning kan tänkas ske. Något positivt är att det även ska gå att få en voucher sänd till sig igen om den har försvunnit.
Nice find.
Jag har flera bokningar som är mer än 12 månader gamla som inte dyker upp där.
Exempel: Bokning gjord 2019-05, utresedatum 2020-04, avbokades 2020-04.
SAS support säger att de är i kö för att återbetalas men jag har gett upp hoppet. Försökte göra chargeback via AmEx men de kan max vara 12 månader gamla.
Jag kan dock se mina bokningar som är inom 12 månader.
Enligt konsumentkreditlagen har ni rätt att ställa samma krav mot kortutgivaren som mot säljande företag vid en reklamation.Jag är i samma sits med en ”gammal bokning” (samma månader för bokning och avresa). Chargeback gick inte hos Amex. Däremot står min återbetalning faktiskt som ”in progress”.
Datapunkt. Avbokade en 2-4-1-resa i mitten av augusti på webben där hemresan blivit inställd. Poäng och voucher tillbaka samma dag. Pengar tillbaka dagen efter till Amex.