Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

lucasd

Medlem
Spännande detta. Drog ut en rapport på SAS. Finns en del som har valt att gå annan väg än att vänta alternativt göra charge back på kreditkortet.
Vad är egentligen fördelen med att ta det till domstol eller kronofogden i jämförelse med att reklamera köpet hos sin kortutgivare? Känns bara krångligare?
 

mha321

Medlem
Vad är egentligen fördelen med att ta det till domstol eller kronofogden i jämförelse med att reklamera köpet hos sin kortutgivare? Känns bara krångligare?
Kan ju vara så att man inte betalt med kreditkort. Bankkort, swish, faktura osv. Och då har man ju inte det alternativet.

Annars ser jag inte varför det skulle vara bättre. Om det är inte är så att man vill statuera exempel.
 
Spännande detta. Drog ut en rapport på SAS. Finns en del som har valt att gå annan väg än att vänta alternativt göra charge back på kreditkortet.
Vad hade dom för rejting? Låg kreditvärdighet kan göra det svårt att tex kvalificera sig i offentliga upphandlingar. Nya ramavtal med stat, kommun och regioner kan nog SAS glömma.
 

Homer

Medlem
Knut Arild Hareide varsler mulige bøter til SAS etter trege refusjoner | DN
SAS møter Luftfartstilsynet torsdag etter krass kritikk for sen billettrefusjon.
Samferdselsminister Knut Arild Hareide krever fortgang.


Mens Widerøe har opplyst at samtlige krav om refusjon vil bli ferdigbehandlet innen utløpet av september, og Norwegian har brukt ressurser
på å automatisere behandlingen av kravene og opplyst at målet er å være à jour innen utgangen av oktober er situasjonen for SAS mer sammensatt.

– Luftfartstilsynets foreløpige vurdering er at takten i SAS' plan for å komme à jour ikke er akseptabel.
Tilsynet er åpent for at SAS kan ha en noe høyere andel «kompliserte» krav enn de to andre selskapene,
men har vanskelig for å se hvorfor ikke flere krav kan behandles automatisk, og dermed raskere.
 
diamond
Fullständigt orelaterat till gårdagens bolagsstämma såklart, men igår/idag gick återbetalningen för samtliga mina återstående SAS-biljetter från mars/april igenom. (Mail från diamond-supporten igår, syntex på Amex idag, ingen refund-notice).

(Men om man ska vara helt ärlig så fick jag faktiskt notifieringen från diamond-supporten innan bolagsstämman igår.... Men det är inte utan att man blir lite konspiratorisk..)
Vad är mailen till Diamond-supporten? Jag har letat överallt i appen och i inloggat läge, men hittar ingenting.
 
Toppen