Hvor jeg er ansat anvender rejsebureauet Concur Travel som booking engine. Det fungerer egentlig OK syntes jeg men er jo som oftest dyrere end at booke direkte hos airline (rejsebureau gebyr). Men den skjuler ukritisk plus/business muligheder som falder udenfor class of service rejsepolitik som er
Flight - Class of Service
- Cabin classes allowed: Premium Economy when Flight duration of all flights in a segment (excluding layovers) is greater than 360 minutes - Allow
- Cabin classes allowed: Business class when Flight duration of all flights in a segment (excluding layovers) is greater than 360 minutes - Allow
Desuden skal man forklare hvis man vælger en løsning dyrere end billigste mulighed
- Air Fare is greater than the least cost logical airfare plus 700 DKK and All Flights are within the region: Europe + UK - Log For Reports
- Air Fare is greater than the least cost logical airfare plus 3500 DKK and Flights are inter-region - Log For Reports
Og definition af least cost logical airfare
- The Least Cost Logical Airfare is the least cost fare that is: refundable or non-refundable, any carrier, fewest stops, within company default time window, using airports preferred by the user
I praksis (men ikke officielt) accepteres det dog at booke direkte ved airline (specialt hvis det er billigere) - også hvis den billigere løsning gør at man skal flyve business eller premium/plus. Så i det store hele OK og ikke stramt styret.
Det var der så ikke så meget klage over for min del