Kan bara rapportera att jag jobbar på ett företag som har Business i policyn för longhaul - det gäller alla oavsett position - det uttrycks lite olika i olika operating companies i gruppen och ibland är det kopplat til en tidsgräns på +6h. Hyggligt stort bolag, varken konsult- eller finansbolag, visserligen utländsk ägare men såpass svensk profil att företaget är uppmärksammat i svensk media. Jag vet att man inte kan ta det för givet - det är dock inte så att vi är ensamma affärsresenärer i Businesskabinen när vi är ute o reser till o från Skandinavien. Inser att denna kommentaren skulle passat bättre i en tråd om "Bra resepolicy - visa din uppskattning här" - men tror inte det finns en sådan.

eller? Om mitt företag förändrar sin policy till Economy på longhaul kommer jag byta arbetsuppgifter - tror mig än så länge ha möjligheten att välja - som innebär minimalt resande longhaul. Handlar självklart inte om behov av lyx eller entitlement utan att det skulle bli för slitsamt för iallafall mig. Gillar förresten uttrycket "värdiga reseregler".